A deu dies del tret de sortida del Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya, l'organització ja ha confirmat l'assistència de 96 persones i de 20 periodistes acreditats. Al congrés, que tindrà lloc a Ordino els dies 13 i 14 d'abril, es donaran cita algunes de les personalitats més importants del món de la neu i del turisme en regions de muntanya.
Text: La sessió inaugural Com es pot vincular la demanda internacional a l'oferta local? anirà a càrrec del Secretari General de l'OMT, Taleb Rifai. Durant la conferència, Tifai aprofitarà per analitzar les perspectives del turisme de neu i muntanya, reduït en molts casos als clients domèstics i de proximitat, i com integrar-lo al mercat mundial. Segons l'OMT, el turisme de neu i muntanya ha resistit relativament bé les turbulències econòmiques, però si vol continuar creixent cal que la seva oferta s'adapti a la demanda mundial i que aprofiti la força d'atracció de la natura entre els turistes.
Amb el títol Reinventar el turisme de neu i muntanya per atraure nous clients, els experts analitzaran la situació actual i desvetllaran les principals claus i oportunitats d'aquest segment turístic davant la internacionalització dels mercats i la situació econòmica actual. En representació d'Austria, la Dra. la Dra. Petra Stolba, directora de l'Oficina Nacional de Turisme d'aquest país, explicarà com diferents regions austríaques han desenvolupat les seves estratègies de manera conjunta. La finalitat és millorar els productes turístics perquè siguin més atractius i es puguin promoure en mercats internacionals davant la maduresa del sector.
El professors Heinz-Rico Scherrieb, emprenedor i innovador, Tenerife (Espanya) i Augusto Rollandin (Itàlia) són els protagonistes de les dues intervencions en relació a les destinacions de neu i muntanya, i com el desenvolupament d'una experiència única per diferenciar-se d'altres destinacions i vincular-la als interessos paisatgístics, culturals i moderns és clau per a la internacionalització de la destinació i per atraure nous mercats. Per cloure el primer dia el Director General de Marketing Tyrol del Sud, SA (Itàlia), el Christoph Engl, explicarà com la regió autònoma de Tirol del Sud ha creat una marca pròpia per transmetre experiències úniques dins del seu territori.
El debat La fascinació i els risc de la muntanya, entre l'aventura i la seguretat, moderat per Luigi Gaido (Itàlia), se centrarà en l'atracció dels nous esports d'aventura i com aquests rejoveneixen l'oferta turística. Tertulians de Canadà, França, Japó i Suïssa exposaran els seus punts de vista i experiències sobre el tema.
D'altra banda, el professor de l'escola de negocis de la Universitat de Bournemouth, Dimitrios Buhalis, i el Vice-President de l'Oficina Nacional de Turisme de Suïssa, Michel Ferla, obriran la segona jornada del 6è Congres Mundial de Neu i Muntanya per explicar les oportunitats de les tecnologies de la informació aplicades a les destinacions de neu i muntanya. Des de la transmissió d'experiències úniques, la planificació del viatge i les reserves fins a les xarxes socials.
El propietari de l'estació d'esquí de Barzio-Pian di Bobbio (Itàlia), Massimo Fossati, explicarà com és possible oferir preus econòmics amb serveis d'alta qualitat i vinculats a propostes originals per desenvolupar una determinada zona de muntanya. A més, Tomas Zukal, Director General d'Staypoland (Polònia), exposarà l'exemple de l'estació d'Szczyrk i com l'àmplia oferta d'estacions d'esquí “Low Cost” del seu país atrau nous esquiadors cap als països emergents.
En aquest àmbit, també seran clau les ponències de Michael Berry, President de la National Ski Area Association (USA) i de Laurent Reynaud, Director del Sindicat Nacional de Telefèrics (França). Berry centrarà el debat en el futur dels grans i petits
dominis esquiables per esdevenir rendibles mitjançant les seves grans dimensions o l'especialització. Reynaud explicarà que la tendència a la concentració de la demanda sobre els millors indrets s’ha estabilitzat ja que els petits dominis han tornat al creixement.
Finalment, vinguts de Whisler BC(Canadà), Moscou (Rússia) i Andorra, Baret Fisher, Boris Petrov i Elena Clemente centraran el debat final en els factors d'èxit de les grans estacions de muntanya moderats per l'Exsecretari General de l'OMT, Francesco Frangialli (França).

A deu dies del tret de sortida del Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya, l'organització ja ha confirmat l'assistència de 96 persones i de 20 periodistes acreditats. Al congrés, que tindrà lloc a Ordino els dies 13 i 14 d'abril, es donaran cita algunes de les personalitats més importants del món de la neu i del turisme en regions de muntanya. 

 

La sessió inaugural Com es pot vincular la demanda internacional a l'oferta local? anirà a càrrec del Secretari General de l'OMT, Taleb Rifai. Durant la conferència, Tifai aprofitarà per analitzar les perspectives del turisme de neu i muntanya, reduït en molts casos als clients domèstics i de proximitat, i com integrar-lo al mercat mundial. Segons l'OMT, el turisme de neu i muntanya ha resistit relativament bé les turbulències econòmiques, però si vol continuar creixent cal que la seva oferta s'adapti a la demanda mundial i que aprofiti la força d'atracció de la natura entre els turistes.

 

Amb el títol Reinventar el turisme de neu i muntanya per atraure nous clients, els experts analitzaran la situació actual i desvetllaran les principals claus i oportunitats d'aquest segment turístic davant la internacionalització dels mercats i la situació econòmica actual. En representació d'Austria, la Dra. la Dra. Petra Stolba, directora de l'Oficina Nacional de Turisme d'aquest país, explicarà com diferents regions austríaques han desenvolupat les seves estratègies de manera conjunta. La finalitat és millorar els productes turístics perquè siguin més atractius i es puguin promoure en mercats internacionals davant la maduresa del sector.

 

El professors Heinz-Rico Scherrieb, emprenedor i innovador, Tenerife (Espanya) i Augusto Rollandin (Itàlia) són els protagonistes de les dues intervencions en relació a les destinacions de neu i muntanya, i com el desenvolupament d'una experiència única per diferenciar-se d'altres destinacions i vincular-la als interessos paisatgístics, culturals i moderns és clau per a la internacionalització de la destinació i per atraure nous mercats. Per cloure el primer dia el Director General de Marketing Tyrol del Sud, SA (Itàlia), el Christoph Engl, explicarà com la regió autònoma de Tirol del Sud ha creat una marca pròpia per transmetre experiències úniques dins del seu territori.

 

El debat La fascinació i els risc de la muntanya, entre l'aventura i la seguretat, moderat per Luigi Gaido (Itàlia), se centrarà en l'atracció dels nous esports d'aventura i com aquests rejoveneixen l'oferta turística. Tertulians de Canadà, França, Japó i Suïssa exposaran els seus punts de vista i experiències sobre el tema.

 

D'altra banda, el professor de l'escola de negocis de la Universitat de Bournemouth, Dimitrios Buhalis, i el Vice-President de l'Oficina Nacional de Turisme de Suïssa, Michel Ferla, obriran la segona jornada del 6è Congres Mundial de Neu i Muntanya per explicar les oportunitats de les tecnologies de la informació aplicades a les destinacions de neu i muntanya. Des de la transmissió d'experiències úniques, la planificació del viatge i les reserves fins a les xarxes socials.

 

El propietari de l'estació d'esquí de Barzio-Pian di Bobbio (Itàlia), Massimo Fossati, explicarà com és possible oferir preus econòmics amb serveis d'alta qualitat i vinculats a propostes originals per desenvolupar una determinada zona de muntanya. A més, Tomas Zukal, Director General d'Staypoland (Polònia), exposarà l'exemple de l'estació d'Szczyrk i com l'àmplia oferta d'estacions d'esquí “Low Cost” del seu país atrau nous esquiadors cap als països emergents.

 

En aquest àmbit, també seran clau les ponències de Michael Berry, President de la National Ski Area Association (USA) i de Laurent Reynaud, Director del Sindicat Nacional de Telefèrics (França). Berry centrarà el debat en el futur dels grans i petits

dominis esquiables per esdevenir rendibles mitjançant les seves grans dimensions o l'especialització. Reynaud explicarà que la tendència a la concentració de la demanda sobre els millors indrets s’ha estabilitzat ja que els petits dominis han tornat al creixement.

 

Finalment, vinguts de Whisler BC(Canadà), Moscou (Rússia) i Andorra, Baret Fisher, Boris Petrov i Elena Clemente centraran el debat final en els factors d'èxit de les grans estacions de muntanya moderats per l'Exsecretari General de l'OMT, Francesco Frangialli (França).