La sessió anual del Consell del Infants ha comptat amb la participació de nou consellers escolars, tres per cada centre educatiu de la parròquia: Escola andorrana, Escola francesa i Àgora International School. El vot final l’ha hagut d’emetre la cònsol major ja que s’ha produït un empat. “Es nota que hi ha hagut un important procés de reflexió sobre temes reals de la Massana i per això, tot i que hi ha hagut finalment una proposta guanyadora, tirarem endavant aportacions dels diferents centres”, ha assegurat Eva Sansa.

La proposta que finalment ha guanyat, de l’Àgora Internacional, és la creació d’un circuit d’escalada per nivells. L’han defensat els alumnes Nacho Guirao, Oliver Pont i Carla Roig, que asseguren que el seu projecte fomenta l’activitat física i la coordinació, en un espai a l’aire lliure, i que a més de la vessant saludable també té un fort component social. Ara la proposta s’analitzarà en la Comissió d’Educació, Joventut i Esports per trobar l’emplaçament adient i acabar de perfilar el projecte.

L’Escola andorrana, representada per Leia Amorin, Uma Osman i Ian Porras, ha proposat la creació d’un mercat de segona mà, tota el nom de “Posa en circulació allò que no fas servir”. L’equip comunal els ha convidat a participar al Vide Dressing per tenir un primer contacte amb els mercats de segona mà, muntant una parada pròpia.

Pel que fa a l’Escola francesa, els seus consellers, Luka Vergara, Samuel Molné i Claire Le Guil Gàlvez, han presentat la campanya “Si a la muntanya vols anar, una bossa has de portar”, basada amb la creació d’un calendari amb dibuixos dels propis infants. De moment s’ha acordat portar a terme un vídeo de conscienciació sobre la importància de no llençar residus a la muntanya, amb la participació dels escolars.

El Consell dels Infants és un projecte conjunt dels comuns i Unicef Andorra, dins el marc del programa “Ciutats amigues de la infància”.