A principi de desembre comença el desplegament del servei a deu municipis de la comarca en el marc del programa Cap municipi sense serveis bancaris del govern de la Generalitat. Bassella i Peramola seran els dos primers punts a rebre’l, de la desena de municipis de la comarca que ho van sol·licitar. 
Dilluns arribarà el primer vehicle amb el servei de banca mòbil a la comarca de l’Alt Urgell, començant per la part sud, els municipis de Bassella i Peramola. L’endemà farà parada a Josa i Tuixén i les dos setmanes següents passarà pels municipis d’Alàs i Cerc, Fígols i Alinyà, Ribera d’Urgellet, les Valls d’Aguilar, Cava i Montferrer i Castellbò.
És l’última fase del procés que va començar el setembre a les comarques de Girona i que abans d’acabar l’any vol portar serveis bancaris a tots els municipis que no disposen d’una oficina física de cap caixa o banc. En el cas de l’Alt Urgell, l’entitat adjudicatària del servei és CaixaBank. 
A través de la Banca Mòbil es podran fer gestions de caixer automàtic, tant de retirada de diners en efectiu amb qualsevol targeta de crèdit, dèbit, prepagament o amb llibreta bancària, com d’ingrés de diners en efectiu, així com obrir comptes, domiciliar i pagar rebuts, tributs i sancions, consultar moviments i saldo de comptes, obtenir extractes de comptes, fer transferències i rebre informació personalitzada sobre crèdits, préstecs o productes financers, com a operacions més bàsiques. 
Banca Mòbil de Catalunya és un servei de la Generalitat que porta els caixers automàtics i els serveis financers als municipis que no disposen d’oficina bancària. Es tracta d’una xarxa d’oficines mòbils itinerants que té l’objectiu de garantir la inclusió financera arreu del país.
L’anunci arriba coincidint amb els resultats de l’enquesta publicada per Asufin, l’associació d’usuaris de serveis financers, sobre els problemes de la gent gran –un gruix en els petits municipis de muntanya– per accedir als serveis bancaris. Asufin denuncia que malgrat els avenços pactats entre el govern espanyol i les entitats, prop d’un 90% de les persones grans es veuen obligades a fer les operacions al caixer. 
Segons l’estudi, el percentatge de gent gran que declara poder fer totes les gestions bancàries a la finestreta d’atenció al públic ha baixat dos punts respecte a l’any passat i s’ha situat en el 10%, malgrat que l’atenció personalitzada figura com un dels compromisos rubricats per les entitats bancàries per erradicar la bretxa digital bancària. 
Els enquestats declaren que les alternatives a què recorren més són l’oficina bancària mòbil (un 38,8%), seguit del caixer sense sucursal (31,2%) i el trasllat al banc, encara que estigui lluny (19,2%).