El fiscal s'ha mostrat favorable que l'Audiència de Barcelona substitueixi per treballs en benefici a la comunitat la pena de set mesos de presó que va imposar a l'empresari andorrà Fidel Pallerols i a l'exsecretari d'Organització d'UDC Vicenç Gavaldà per desviar ajudes públiques, tam com informa l'Agència EFE.

 L'Agència explica que al seu escrit tramès a la secció segona de l'Audiència, el fiscal Fernando Rodríguez Rey sosté que no s'oposa a la substitució de la pena de presó sol·licitada per les defenses de Pallerols i Gavaldà, sempre que hagin satisfet les penes de multa que se'ls van imposar.

Tots dos van ser condemnats a set mesos de presó cadascun pel desviament de subvencions públiques del 'cas Pallerols', una trama de la qual es va lucrar UDC, i l'Audiència de Barcelona va ordenar el mes passat el seu ingrés immediat a la presó després que el govern espanyol els denegués l'indult.

De fet, Vicenç Gavaldà ja va entrar a la presó la setmana passada per complir la pena de set mesos imposada, que ara l'Audiència de Barcelona podria acceptar substituir per una condemna de treballs en benefici de la comunitat.