El consell de ministres va adjudicar ahir diverses obres per valor de 7,2 milions d’euros, encaminades principalment a la millora de la xarxa viària del Principat. Els treballs que tenen un import més elevat són els relatius a l’eixamplament de la CG-2 de Mereig a Canillo, als quals es destinarà 2,4 milions i tenen un termini d’execució de setze setmanes. Amb aquesta actuació la via disposarà de tres carrils (dos en sentit pujada i un de baixada) a més d’un voral adaptat per a ciclistes en sentit pujada i una galeria de serveis. La inversió, situada a la part alta de Racons, permetrà millorar un dels punts conflictius que queden a la CG-2 i que té un índex de sinistralitat superior a la resta, tal com es va recollir en l’informe Imaca. Per tant, l’eixamplament facilitarà una reducció del risc.
Així mateix, també es va adjudicar la construcció de la rotonda de la Riberola a la CG-1, sortint de Sant Julià de Lòria cap a la frontera, per 2 milions d’euros. Els treballs duraran vint setmanes i preveuen l’eixamplament de la carretera mantenint els quatre carrils, i s’ampliarà el voral per al trànsit dels ciclistes reduint les voravies de 3 a 2 metres. A banda es va donar el vistiplau a l’adjudicació de l’eixample d’un tram de la CG-3 i la construcció de la rotonda de les Salines. Els treballs tenen un cost de 838.456 euros, dels quals 384.620 corresponen a l’habilitació d’un pont a la urbanització de les Salines, que serà finançat a parts iguals amb el Comú d’Ordino. Aquesta és la cinquena intervenció d’obres que el Govern ha fet en aquesta carretera.
Per altra banda, el Govern també va adjudicar les fases 1 i 2 de l’embelliment de la frontera del riu Runer. Les obres tenen un import de 543.917 euros i estaran enllestides en 24 setmanes. Es millorarà l’enllumenat, les voravies i l’enjardinament de les rotondes, entre altres accions. L’actuació s’afegeix al projecte de modificació d’un tram de la rasant de la CG-1, que s’ha ampliat per incloure la construcció de la primera rotonda d’entrada al país. Tal com va assenyalar el ministre portaveu, Jordi Cinca, la intenció d’aquestes mesures és millorar la imatge de les dues úniques portes al Principat de cara als visitats que hi accedeixen.
Encara pel que fa a les obres, el Govern va adjudicar els treballs de conservació i rehabilitació de l’edifici de Radio Andorra. Tenen un cost d’1,2 milions d’euros i el termini d’execució és de divuit mesos. Aquesta intervenció té com a objectiu conservar els valors arquitectònics, documentals i significatius d’un dels monuments de la història moderna d’Andorra. Cinca va indicar que aquestes són millores que cal dur a terme abans de destinar l’edifici a un nou ús.
Per últim, el consell de ministres va aprovar l’adjudicació del subministrament d’un laboratori d’informàtica forense per al departament de Policia. Això representarà una millora en aquest tipus d’investigacions, tenint en compte que les pràctiques delictives cada cop són més sofisticades. L’equip, que té un cost de 161.326 euros, farà possible no tenir tanta dependència de tècnics forans.
Declaració d’interès nacional a la minicentral d’Arcalís
El Govern va aprovar ahir declarar projecte d’interès nacional la construcció d’una minicentral hidroelèctrica a Arcalís, a Ordino. El Comú d’aquesta parròquia va convocar un concurs públic de concessió administrativa per a l’ocupació i l’ús de béns de domini públic i l’autorització de l’aprofitament i l’ús de l’aigua per a la producció d’energia elèctrica en minicentrals. Com a resultat, es va adjudicar de manera provisional a l’empresa Nord Andorrà el projecte de minicentral situat al pont del Castellar, a Arcalís, i el Comú va sol·licitar la declaració del projecte d’interès nacional.
Tenint en compte que la finalitat del projecte és l’aprofitament i l’ús de l’aigua per a la producció d’energia elèctrica, i que està centrat en el desenvolupament de la política energètica, el Govern considera que s’ajusta als requisits establerts a la Llei general d’ordenació del territori i urbanisme i va aprovar la declaració d’interès nacional. A banda, també va aprovar la preinscripció de dues noves minicentrals al Registre d’Instal·lacions Hidroelèctriques després que l’empresa Anella Industrial dels Pirineus hagi renunciat a impulsar dues minicentrals. Per això ara es poden preinscriure els projectes de Sorteny i Rialb i el d’Aubinyà, de Nord Andorrà.