El volum de sol·licituds per rebre una ajuda a l’habitatge de lloguer ha experimentat un creixement constant al llarg dels darrers anys i aquesta convocatòria no n’ha estat una excepció. De fet, s’han superat fins i tot les previsions pressupostàries que el Govern havia fet per donar resposta a les demandes.

D’aquesta manera, segons va explicar el ministre portaveu, Jordi Cinca, s’atorgaran 862 ajuts, per als quals cal una partida d’1.532.000 euros, és a dir, 222.617 euros més que el que l’executiu havia previst al pressupost. Ahir el consell de ministres va acordar dotar la partida destinada a aquests ajuts amb els diners necessaris per poder respondre a totes les demandes.
I és que, tal com va posar en relleu Cinca, el reglament que regula aquestes ajudes preveu la possibilitat que si la partida prevista no és suficient per atorgar totes les demandes declarades favorables es faci una prorrata per repartir el pressupost total entre els beneficiaris. El Govern, però, ha tingut la intenció que les persones que hagin presentat una demanda puguin rebre allò que necessiten per fer front al pagament del seu habitatge i per això es va acordar, segons va destacar Cinca, fer una aportació suplementària de 222.000 euros més del previst a través d’altres partides que ja es preveu que no s’utilitzin en aquest exercici.
Cinca va posar en relleu un creixement constant no només de les sol·licituds, sinó que aquest any, també, s’ha incrementat el percentatge de dossiers favorables i la partida destinada a donar resposta a les demandes. D’aquesta manera, va detallar que s’han arribat a presentar 1.229 peticions, enfront de les 1.154 de l’any passat. D’aquestes, s’ha donat el vistiplau a un total de 862 davant de les 719 de l’any passat, amb la qual cosa el percentatge d’ajudes atorgades se situa aquest any en el 70,14%, enfront del 62,31% de l’any passat. Com a conseqüència directa del nombre més elevat de dossiers positius hi ha l’increment de la partida necessària per dotar aquests ajuts i, d’aquesta manera, els 1.532.000 euros que s’hi destinen són 231.000 més que l’any passat, cosa que significa, percentualment, un creixement del 17,8%.
El ministre portaveu va valorar que aquesta és una ajuda que està directament lligada a la conjuntura econòmica de crisi, que provoca que moltes famílies tinguin dificultats per fer front al pagament del lloguer del seu habitatge.


30.000 euros i accions per potenciar el consum intern
El Govern ha acordat doblar el pressupost per a la campanya de consum intern que arrencarà el 2 de desembre i que com a novetat inclourà també accions de dinamització al carrer. Així, el pressupost és de 30.000 euros amb l’objectiu de conscienciar els residents de la importància de consumir al país. El sector ha acollit favorablement les campanyes anteriors, segons el Govern.