
El servei de menjador social adreçat a ciutadans amb greus necessitats econòmiques i socials va començar ahir l’activitat rebent sis persones. Es tracta de cinc homes i una dona que després d’haver-se quedat sense feina passen moments de dificultats.
Una d’aquestes persones és una dona andorrana de 55 anys que fa gairebé un any que no treballa i està separada. Segons va explicar, el juny del 2011 la van acomiadar d’uns grans magatzems, posteriorment li van trucar per a una feina de mitja jornada i ha estat netejant cases al Tarter durant quatre dies. Després d’això, diu, li han negat la prestació per desocupació. Està inscrita al Servei d’Ocupació “però no truquen, m’he de buscar feina jo”, afirma.En aquests moments disposa d’una prestació per invalidesa de 118 euros al mes, amb què amb prou feines pot pagar la llum i el telèfon. A més, té una filla que estudia per a mestra i no la pot ajudar, va assegurar. El lloguer el paga amb la liquidació que li va quedar de la feina als grans magatzems, però “s’acaba”, com va destacar.
La dona acudeix a la Creu Roja perquè l’ajudin a buscar feina. Busca “qualsevol cosa”, declara, “cuidar persones grans, en una cuina... només vull treballar”. Amb la trobada amb l’educador social concertada a través del menjador social vol preparar altre cop els papers per demanar la prestació per desocupació.
Quant al servei de menjador, va indicar que és una ajuda considerable el fet de poder disposar d’un àpat gratuït al dia i va afirmar que recomanarà la iniciativa a altres homes i dones separades, algunes de les quals també estan sense feina.
Des dels serveis socials de la corporació, el cap d’equip del casal Calones, Cristian Asensio, va indicar que ja preveien que el primer dia de posada en marxa del servei l’afluència de persones interessades no seria massiva. Tot i així, preveu que el boca-orella faci que hi vagi anant gent. D’aquí que la prova pilot duri tres mesos, va recordar.
Més enllà del menú que s’ofereix a les persones que s’adrecin al casal Calones, l’objectiu del servei és poder recollir dades dels ciutadans que tenen necessitats socials i econòmiques. Allà se’ls ofereix orientació i se’ls posa en contacte amb els serveis socials per mirar de donar-los alguna sortida.