
El nombre d'assalariats al mes de juny s'ha situat en les 36.986 persones, una xifra que suposa una disminució del 3,3% respecte al mateix període de l'any passat.
La davallada s'ha produït en tots els sectors excepte en administració, salut i educació, que ha experimentat un creixement de l'1,5%. Així ho ha fet públic aquest dilluns el Departament d'Estadística. De la seva banda, la massa salarial també ha patit una disminució del 2,2% al mes de juny, mentre que el salari mitjà mensual ha augmentat un 1,1% i s'ha situat en 1.991 euros.Els sectors que redueixen més assalariats són construcció (-15,2%) i comerç (-2,9). En l’anàlisi de l’evolució de la massa salarial per sectors, Estadística assenyala que en el de la construcció es produeix la major davallada, d’un 16,7% respecte el juny de 2009. El segueix en disminucions el sector de l'hoteleria amb el 4,2%. En canvi, altres sectors augmenten la seva massa salarial, com el sistema financer o els serveis.
El salari mitjà s’estabilitza en alguns sectors, particularment en el de hoteleria i turisme i agricultura i indústria. Estadística posa de relleu que creix particularment en el comerç i en el sistema financer. En canvi, es destaca una reducció de l'1,7% en el sector construcció i en administració, salut i educació.
D'altra banda, calculant la mitjana dels darrers dotze mesos per tal de treure l’efecte de l’estacionalitat de la dada, la mitjana d’assalariats és de 39.018 al juny 2010, un valor que representa una variació de -106 assalariats respecte el mes de maig de 2010. En aquest sentit, Estadística apunta que la tendència és d'una reducció del 3,2% anyal des del gener del 2009. El mes de març del 2007 es va obtenir el valor màxim històric amb 42.559 assalariats. A partir d’aquest mes es canvia la tendència a l’alça i es produeix un descens continu dels assalariats.
Finalment, en valors mitjans sobre dotze mesos, si es compara amb el mes de juny de l’any anterior, els sectors que perden més assalariats són construcció, hoteleria i turisme i comerç. El sector administració, salut i educació és l’únic en què el nombre d’assalariats augmenta. En aquest període, la massa salarial mitjana de dotze mesos davalla més als sectors de construcció i hoteleria i turisme. En canvi, augmenta particularment a sistema financer i a administració, salut i educació. Pel que fa al salari mitjà, s’observa que augmenta a tots els sectors a excepció de la construcció, i particularment en sistema financer.