El mes de juliol han entrat al país 808.705 visitants, el que representa una disminució del 7,2% respecte al juliol de l’any passat. El nombre de turistes ha estat de 117.436 persones, una xifra que suposa un augment del 4,6%, mentre que el nombre d’excursionistes s'ha situat en les 691.269 persones, un 8,9% menys.

Així ho ha fet públic el Departament d'Estadística aquest dijous. En l’acumulat dels darrers dotze mesos respecte al període anterior, el nombre de visitants disminueix en un 3,1%, mentre que el nombre d’excursionistes ho fa en un 4,9%, i el de turistes augmenta en un 4,8%.
El mes de juliol van entrar al país 808.705 visitants, dels quals 117.436 (el 14,5%) van ser  turistes i 691.269 (el 85,5%) excursionistes. Respecte al juliol del 2009, el nombre de visitants total ha disminuït un 7,2%. Les dades mostren que mentre que el total d’excursionistes ha davallat en un 8,9%, el nombre total de turistes ha augmentat en un 4,6%. Per nacionalitats, els espanyols representen el 48,7% dels visitants d’aquest mes i els francesos el 47,4% mentre que les altres nacionalitats se situen al 3,9%.
En la variació mitjana anual, dels darrers dotze mesos respecte al període anterior, el nombre de visitants ha disminuït en un 3,1%, una xifra que es tradueix en un descens dels 4,9% en el nombre d'excursionistes i un augment del 4,8% en el de turistes. Per nacionalitats, la variació mitjana anual és d’un -3,1% pels visitants espanyols, d’un -3% pels visitants francesos i d’un -5,1% per les altres nacionalitats. Pel que fa als turistes, els espanyols presenten un creixement positiu d’un 7,7%. D’altra banda, els turistes d’altres nacionalitats disminueixen un 0,6%, mentre que els turistes francesos ho fan en un 5,6% Pel que fa als excursionistes, davallen en totes les nacionalitats, especialment els espanyols, en un 6,8%, els francesos, en un 2,7%, i les altres nacionalitats amb un 7,8%.
Estadística assenyala que durant l’any 2008 es va produir una caiguda del nombre de visitants que s’ha perllongat fins al mes de març del 2009 en què va presentar una reducció del 8,8% A partir de llavors es confirma una progressiva recuperació, que s'ha estabilitzat a partir del mes d’abril.
Les dades mostren que, per nacionalitats, els visitants espanyols són els que presenten un millor comportament durant el segon semestre del 2009 fixant al juliol de 2010 una disminució mitja anual del 3,1% mentre que la recuperació dels visitants francesos comença més tard situant-se actualment al mateix nivell de creixement dels espanyols, amb una variació mitja anual del -3%. Els visitants d’altres nacionalitats són els que més decauen tot i que presenten una bona recuperació a partir de l’estiu del 2009.
D'altra banda, el Departament d'Estadística apunta que la variació del nombre de turistes respecte el mes de juliol de l’any passat té un creixement del 4,6%, mentre que la variació mitja anual al mes de juliol de 2010 és positiva situant-se al 4,8%. Durant l’any 2008 es va produir una caiguda del nombre de turistes, que es va perllongar fins al mes de març del 2009 en què va presentar una reducció de l'11,1%. A partir de l’estiu, segons recorda Estadística, es va produir una forta recuperació que s’accentua enguany a l‘inici de la temporada d’hivern i especialment a l'inici del 2010 fins al mes de maig, en que sembla tenir certa estabilització.
Paral·lelament, la variació del nombre d’excursionistes respecte el mes de juliol de l’any passat és negativa en un -8,9%, mentre que la variació mitja anual se situa en el -4,9% amb un comportament similar tot i que més alentit al dels visitants i turistes durant el segon semestre del 2009 i principis del 2010, en què es produeix una recuperació del seu nombre. En la variació anual dels excursionistes, s'observa com a partir de l’estiu del 2009 s’inicia una progressiva recuperació, presentant una lleugera disminució de la variació anual des del mes de març del 2010, quedant amb un -4,9% al mes de juliol.