La Universitat d’Andorra (UdA), amb la col·laboració de Creand Fundació, reprèn aquest mes de febrer el Cicle de Perfeccionament Professional (CPP), amb noves formacions en l’àmbit de la comunicació, de la salut i de l’educació. El CPP és un programa de cursos presencials de curta durada adreçats a la comunitat universitària i a professionals del país amb l’objectiu d’ampliar o actualitzar coneixements sobre una matèria específica.
La primera formació programada correspon a l’àmbit de l’educació i porta per títol Per una cultura ètica i sostenible: aplica solucions d’intel·ligència artificial amb Objectius de Desenvolupament Sostenible. Tindrà lloc el 10 de febrer amb una durada de quatre hores, i serà impartida per les professores Neus Lorenzo i Rosa de la Fuente.
També s’han programat dues propostes relacionades amb la comunicació. D’una banda, una nova edició del curs L’art de parlar en públic: bases per a una comunicació fluida, prevista per als dies 25 i 26 de febrer a càrrec de la periodista Gemma Rial i, d’altra banda, la formació titulada Gestió de converses difícils per millorar les relacions, que impartirà l’especialista en intel·ligència emocional Esther Garcia Navarro els dies 4 i 5 de maig.
En el camp de la salut, els professors Adrià Archilla i Núria Boix oferiran, el 16 d’abril, la formació titulada Interpretació d’analítiques clíniques, per donar a conèixer els aspectes generals de les analítiques clíniques més habituals per a poder interpretar-ne els resultats. Finalment, el 5 de juny tindrà lloc una altra proposta en l’àmbit de la salut: Entrena el sòl pelvià, que donarà eines pràctiques i accessibles per comprendre el paper d’aquest conjunt de músculs i per identificar, activar, relaxar i cuidar aquesta zona del cos de manera respectuosa i funcional.
El Cicle de Perfeccionament Professional és un programa de formació continuada de l’UdA iniciat el 1996 i que compta amb la col·laboració de Creand Fundació, que finança un 20% de la matrícula amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament i al progrés social. Aquest nou paquet de formacions, que tindran lloc entre els mesos de febrer i juny del 2026, es pot ampliar amb noves propostes al llarg de les properes setmanes.