El pont de la Puríssima és el tret de sortida de la temporada d’hivern i des de les estacions es mostren optimistes amb el desenvolupament de la temporada veient com han anat aquests quatre dies de festa.

Han entrat al país entre 54.000 i 55.000 vehicles entre dijous i ahir i les estacions de Vallnord i Grandvalira han tancat amb una afluència que s’ha situat per sobre dels 60.000 esquiadors, 20.000 a la primera i més de 40.000 a la segona segons les dades facilitades ahir. Ara esperen que aquesta bona arrencada es tradueixi en reserves i l’arribada de visitants al llarg de tota la temporada.
D’aquesta manera, des de Grandvalira assenyalaven ahir la seva satisfacció pel desenvolupament d’aquest pont i per les xifres aconseguides. En aquest sentit, la directora comercial de l’estació, Núria Tarré, va posar en relleu que al llarg d’aquests quatre dies han superat els 40.000 esquiadors i va concloure que aquestes xifres suposen “una bona arrencada per a la temporada” i, per tant, en fa un balanç molt positiu.
Així, Tarré va destacar que el fet que hagin tingut gruixos de neu importants i que la neu hagi estat en unes condicions òptimes ha servit com a reclam, i espera que també tingui un efecte crida per als esquiadors a partir d’ara. “El pont és important no només pel volum de gent que tenim sinó també per l’efecte psicològic”, va afegir, ja que sovint fa que els esquiadors vegin que la neu està en bones condicions i, per tant, s’animin a fer reserves. De fet, Tarré exposa que des que va començar a nevar les reserves es van animar.
Tot i aquests bons resultats cal ser prudents, segons afegeix Tarré, ja que la crisi està afectant el comportament de les persones que vénen al país. D’aquesta manera, s’han escurçat les estades i si bé abans la gent venien a passar quatre dies ara ho fan només tres o decideixen sobre la marxa què faran, segons conclou la directora de Grandvalira. Això, per tant, tindrà un impacte que caldrà analitzar al llarg de la temporada.
El dia més fort a Grandvalira va ser divendres, tot i que en un principi es pensava que podria ser dissabte. Aquest darrer dia, però, les condicions de vent van fer que l’afluència no fos tan elevada com la del dia abans. El turista que ha vingut a esquiar a Grandvalira és, sobretot, un client de proximitat i Tarré va destacar que aquests dies els francesos han tingut més dificultats per les nevades i l’estat de la carretera d’accés amb França.

Vallnord
Per la seva banda, Vallnord ha tancat el pont de la Puríssima registrant un total de 20.000 esquiadors i aconseguint així les expectatives que s’havien marcat. Durant aquests dies els tres sectors han disposat de més del 80% de les instal·lacions obertes, exceptuant dissabte, en què el fort vent va obligar a tancar part de les pistes i remuntadors. Amb tot, el bon temps i les bones condicions de la neu han estat claus per tancar la primera cita de la temporada en positiu, segons assenyalen des de l’estació.
Com en el cas de Grandvalira, la jornada de divendres va ser la que va registrar més afluència d’esquiadors, ja que dissabte els sectors van obrir de manera progressiva les instal·lacions a causa de les nevades i les fortes ràfegues de vent. Durant aquest dia, Arinsal i Pal van reunir el nombre més elevat de clients, ja que Arcalís disposava del 40% de les pistes obertes.
Des de l’estació destaquen les excel·lents condicions en què estava la neu, cosa que ha permès que durant aquests dies s’hagi pogut obrir un elevat percentatge d’instal·lacions. Pel que fa a les activitats, també han estat en funcionament i han rebut una bona acollida. D’aquesta manera, posen en relleu que els clients han destacat aquestes bones condicions i des de l’estació valoren que això els ha permès, també, conèixer les novetats d’aquest any.
Cal destacar que, majoritàriament, els clients que han apostat per Vallnord aquest pont procedien de Catalunya, Madrid i el País Valencià, entre altres comunitats. Les famílies han estat també les grans protagonistes.

Naturlàndia
Des del camp de neu de Naturlàndia, que ha pogut oferir cinc quilòmetres del circuit de fons, valoren la gran afluència registrada divendres. Dissabte el fort vent va fer que l’arribada de clients no fos tan important com esperaven. Les dades definitives, però, es donaran a conèixer avui.

Trànsit
Pel que fa al trànsit, cal destacar que han entrat al país entre 54.000 i 55.00 vehicles, segons va assenyalar ahir el cap de l’àrea de Mobilitat i Seguretat Viària, Jaume Castells. El 77% han accedit al país per la frontera del riu Runer, una xifra que se situa per sobre de les expectatives, mentre que ha davallat respecte de les previsions l’accés de vehicles per la frontera amb França, arran de les condicions meteorològiques. Això pot haver provocat, de fet, que no s’hagin assolit els 58.000 previstos.
Dijous i divendres van ser els dies de més entrada de vehicles, amb uns 11.000, i també quan més complicacions hi va haver, amb retencions de fins a nou quilòmetres a la N-145. També aquests dos dies va ser quan es van registrar més retencions a la sortida de les estacions d’esquí a partir de les cinc de la tarda. Les complicacions en sentit sortida del país es van produir tant dissabte com ahir.
Així, dissabte ja es va registrar una primera sortida important de vehicles, amb retencions que es van allargar entre les quatre de la tarda i dos quarts de deu de la nit. Ahir, els problemes en la circulació en sentit sortida pel riu Runer ja es van començar a notar a les onze del matí. De fet, ahir van abandonar el país més de 15.000 vehicles, segons va posar en relleu Castells.

Satsifacció dels hotelers
Les primeres xifres sobre l’ocupació hotelera pel pont han estat “prou bones”, segons el director de la Unió Hotelera, Oscar Julian. A l’espera de recollir les informacions de tots els associats, se situaven per sobre del 80%, cosa que demostra que hi ha hagut una “ocupació molt bona” i que el pont ha estat “molt positiu per al turisme del país”. Això fa que siguin optimistes amb la temporada.