Diari digital d'Andorra Bondia
Marquina en la roda de premsa de presentació del Portal del Ciutadà.
Marquina en la roda de premsa de presentació del Portal del Ciutadà.
El portal de la seu electrònica.
El portal de la seu electrònica.

El Portal del Ciutadà, operatiu amb més de 150 tràmits en línia


Escrit per: 
Laia Bautista Servat / Foto: SFGA/JAViladot

El secretari d'estat de Transició Digital i Projectes Estratègics, Cesar Marquina, ha presentat aquesta tarda el nou Portal del Ciutadà, www.e-tramits.ad, que es troba en funcionament des d'avui amb un total de 153 tràmits operatius. La seu electrònica permet simplificar i administrar de manera àgil i eficient els tràmits com el reconeixement de titulacions i exàmens oficials, permisos i llicències, ajudes i subvencions o impostos i taxes; a més de reduir desplaçaments innecessaris i fer un pas més cap a la transformació digital.

En aquest sentit, Marquina ha indicat que l'objectiu de la seu electrònica és "millorar i digitalitzar la relació que té l'administració amb els administrats", siguin empreses o persones físiques, i així, a través de la identificació digital i un únic punt de contacte, la plataforma, aquests tinguin servei en línia les 24 hores els set dies de la setmana. "Serà el paraigua que englobarà la seu electrònica i altres informacions", ha esmentat. Per aquest motiu, ha assenyalat que l'administració ha passat del 5% dels tràmits digitalitzats que hi havia l'any 2020 a un 25% que correspon als 153 tràmits incorporats des d'ahir a la seu electrònica. D'aquesta manera, Marquina augura que la previsió a finals d'any és que s'incloguin gairebé la meitat dels tràmits que disposa l'administració, és a dir, uns 350 dels 800 que existeixen. A més, va destacar que l'any 2021 es van fer 202.000 gestions administratives dels 153 tràmits que ara es troben en línia, el que representa uns 49.000 desplaçaments que ara es podran evitar gràcies a la posada en marxa de la seu electrònica.

El Portal del Ciutadà conté un catàleg de tots els tràmits disponibles a l'administració tant dels que es poden fer en línia i com els que encara s'han de fer presencials. A més, l'usuari registrat, pot visualitzar les seves informacions vinculades amb tràmits i documents de l'administració, des dels vehicles que té registrats i els tipus de permisos fins a pagaments pendents i tràmits efectuats. Finalment, la seu electrònica també disposa de notificacions electròniques que permeten a l'administrat saber quin és l'estat de l'evolució dels seus tràmits.

La seu electrònica s'emmarca dins del programa de Transformació Digital iniciat l'any 2019 i té com a objectiu posar a l'administrat al centre de la relació amb l'administració.

Andorra
portal del ciutadà
Tràmits
Administració

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte