El preu, la franja horària i la puntualitat són els aspectes que tenen més importància pels usuaris de les línies nacionals de transport públic que viatgen fins a Canillo.

Tot i així, aquests elements són també els més mal valorats. Aquesta és una de les conclusions de l’enquesta encarregada pel Comú i feta l’abril passat sobre el servei d’autobús de la parròquia.
La valoració global que fan els usuaris del transport obté una puntuació de 6,09 sobre 10, una xifra relativament baixa segons l’empresa que ha elaborat l’enquesta, que situa l’aprovat a partir del 7. El preu i els horaris suspenen i la puntualitat aconsegueix un 5,26. Així, els enquestats creuen que els autobusos haurien de començar a circular 30 minuts abans del que ho fan ara, al matí, i allargar-se una hora o una hora i mitja al vespre. A més, també creuen que caldria millorar la freqüència de pas.
Del treball també s’extreu que la majoria d’enquestats utilitzen el bus per anar a la feina i per fer activitats d’oci o gestions. La mitjana d’edat dels usuaris és 32 anys, són tant homes com dones i resideixen a Canillo. A més a més, una tercera part diu no que no té cap altre mitjà de transport i les franges horàries en què hi ha més afluència són de les 8.00 a les 10.30 i de les 17.00 a les 21.30.
La cònsol menor de Canillo, Dolors Cabot, també va destacar durant la presentació de l’informe que un 78% dels usuaris utilitzen bitllet senzill, tot i que el Comú subvenciona el 25% del cost dels abonaments. Cabot va indicar que el fet que no es pugui fer servir el mateix abonament als autobusos de les dues companyies que cobreixen el trajecte en limita l’adquisició.
Davant d’aquesta realitat, el Comú de Canillo remarca la necessitat que el Govern, els comuns i les empreses de transport s’asseguin en una taula per unificar criteris i dissenyar el servei perquè arribi a tothom i de manera eficaç. Cabot va recordar que la competència en aquest àmbit és del Govern, i per aquest motiu ja li ha traslladat l’informe. La cònsol menor creu que l’executiu té la voluntat d’afrontar la qüestió però que dependrà de les prioritats que es fixin.

Més passatgers

Els passatgers augmenten any rere any, sobretot a l’hivern, quan el servei és molt utilitzat pels turistes. Així, fins a finals de març la Cooperativa Interurbana va registrar 95.500 viatgers. Durant tot l’any passat els usuaris van pujar a 196.000, mentre que l’any 2009 van ser 155.500. També els abonaments subvencionats pel Comú s’han incrementat. En el cas de les targetes de deu viatges, l’any 2009-2010 es va sufragar el 25% de 322 abonaments, el 2010-2011 van ser 306 i aquest any, 356.
El Comú vol fer una altra enquesta en un futur per saber l’opinió en general sobre el transport públic. Cabot va remarcar que, tot i que s’han fet avenços aquest mandat, si el servei millorés els usuaris també creixerien. Això també aportaria més activitat i riquesa a Canillo.