El Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS) ha aconseguit entre un 20% i un 30% d’estalvi en la compra de productes als proveïdors. Actuacions com aquesta han de permetre complir els objectius fixats pel Govern, que preveuen de cara al 2013 una reducció del pressupost del 10% respecte a aquest any.

Això representa uns 2 milions d’euros d’estalvi en relació amb els comptes del 2012. El director de la parapública, Josep Maria Pla, va destacar que “cada vegada es fa més complicat” rebaixar la despesa, perquè el pressupost d’aquest any “ja és ajustat”.
“Estem fent un esforç gran en la compra i l’ús de productes”, va dir el director del SAAS. Per obtenir aquesta rebaixa de preus s’han fet concursos internacionals de proveïment. A més, també s’actua per tenir un estalvi en el consum. Aquest últim aspecte passa per disposar d’uns protocols d’ús en què s’estableixin les pautes que cal seguir a l’hora d’utilitzar els diferents materials. Un exemple seria fixar cada quan s’han de canviar els guants estèrils. El director del SAAS va resumir que es tracta d’analitzar les partides que tenen un consum més elevat i estudiar la possibilitat de reduir-lo sense disminuir la qualitat assistencial. Quant a l’estalvi que això pot suposar, Pla va indicar que és difícil quantificar-lo.
Per aconseguir la retallada de pressupost exigida per l’executiu, amb tot, la reducció es repartirà entre les diferents partides. Així, no només s’actuarà sobre les despeses de funcionament, sinó que també es preveu una disminució en el capítol de personal. Pla va reiterar que en aquest cas no es planteja acomiadar treballadors i que la retallada s’aconseguirà deixant de cobrir les baixes que hi hagi, un fet que porta a un aprimament de la plantilla. Finalment, també s’haurà d’analitzar la despesa que es fa en inversió, que també serà més petita que els anys precedents.