Coincidint amb el Dia de la terra, ahir es va fer l’entrega de premis del 1r Concurs escolar d’energies renovables, convocat pel Govern a través del Centre Andorra Sostenible i FEDA en el marc de l’Any internacional de l’energia sostenible per a tothom (2012).

El guanyador ha estat el Col·legi Sant Ermengol amb un projecte per millorar l’eficiència en la il·luminació urbana i domèstica. Els estudiants guardonats amb el primer premi en la categoria enginys i dispositius, consistent en un viatge a la Vall Fosca per a tota la classe, han estat Jordi Baró, Joel Call, Marc Ribert, Blanca Tuneu i Pau Visa, de 4t d’ESO del Col·legi Sant Ermengol, amb la proposta Construcció d’un model reduït per millorar l’eficiència en la il·luminació urbana i domèstica.
També s’ha atorgat un accèssit especial, dotat d’una visita al museu i les instal·lacions de FEDA per a tota la classe, al conjunt de propostes presentades en les categories enginys i dispositius i materials divulgatius pels alumnes de segona ensenyança de l’Escola Andorrana d’Ordino. El concurs tenia per objectiu que els joves reflexionessin sobre la importància de l’energia en les problemàtiques socioambientals del món i sobre el potencial de l’energia sostenible com a recurs de futur.