El segell Covid que impulsen des de la Unió de Bars i consensuat amb la Unió Hotelera i les empreses de riscos laborals ha passat aquest matí amb bona nota la presentació davant dels tècnics del ministeri de Salut. Així ho ha confirmat el portaveu de la Unió de Bars, Francesc Medina. "Ha passat el primer filtre dels tècnics", ha declarat. "Estan encantats que el sector hagi fet el treball", ha afegit. Ara ha de fer el seu camí per ajustar la part jurídica i posteriorment la política.
Amb logo o sense logo, de quin color i quin format tindrà són els detalls tècnics que encara s'han de fixar. Sigui com sigui, els bars estan convençuts que pot ser una bona eina per identificar si un establiment compleix amb la normativa Covid actual i vigent, ha comentat Medina.
Es tracta d'un producte nou que vol ser fonamentalment "didàctic i informatiu", ha remarcat. Una iniciativa que pot suposar, a més, la contractació de persones inscrites a la borsa de treball per fer de "visitadors" perquè la intenció és que siguin totalment independents de Govern i dels mateixos establiments "sense cap interès" en el sector. Per fer-ho possible es crearia una UTE d'empreses implicades que seria qui contractaria aquests visitadors. Aquesta és la idea, ha dit Medina, però s'ha de veure quin és l'encaix jurídic adient per portar-la a terme.