El Sindicat de l’Ensenyament Públic (SEP) està satisfet amb la decisió anunciada per la ministra d’Educació de mantenir el calendari escolar tal com estava plantejat, perquè “és la millor opció de moment, i tenint en compte la situació excepcional”. Quant a la suspensió de les proves d’alguns cursos, però, el SEP està en espera d’obtenir-ne més detalls, ja que entre els col·lectius implicats hi ha diverses opinions.

Tot i agrair les informacions “concretes” facilitades dilluns per la ministra, des del SEP sí que es va assenyalar que algunes notícies han sorprès alguns col·lectius d’Educació, que han expressat estar “desconcertats”, ja que fins a la data no havien rebut cap informació, i tenint en compte que les línies que va oferir en la roda de premsa van ser molt genèriques. Així, el sindicat es va referir al servei de guarda d’infants, del qual es va assabentar pels mitjans. Fins i tot el personal que l’havia d’oferir, fins dilluns (un dia abans de posar-se en marxa) no va ser contactat. És per aquest motiu que les col·laboradores educatives van manifestar “neguits” i “molts dubtes” per la manca d’informació.
Des del SEP també es va posar en relleu que, encara que el personal docent sembla més organitzat amb el treball telemàtic, l’escolaritat a casa “genera molts problemes a les llars”, ja que sovint s’ha de compaginar amb la feina dels adults i s’han d’utilitzar tecnologies. Des del ministeri es fa un seguiment dels alumnes amb situació més vulnerable i el sindicat també ha ofert la col·laboració a les famílies que necessitin ajuda. En tot cas, des del SEP es conclou que tenint en compte que és un curs atípic “és molt difícil valorar si les decisions preses seran les adequades per als diferents actors a nivell acadèmic, social, emocional”.
Les decisions anunciades dilluns per la ministra d’Educació relatives al curs escolar actual, alterat per la pandèmia de SARS-CoV-2, no han sorprès les associacions de mares i pares, malgrat que algunes anirien més enllà. Així, des de l’AMPA del Col·legi Janer s’espera que “tant de bo” al juny es pugui reprendre el curs. La secretària de l’entitat, Celia Realp, va destacar que, malgrat que el centre formi part del sistema espanyol, depèn del ministeri d’Educació andorrà en tot allò que fa referència als horaris i calendaris. És per això que pel que fa referència a la data d’acabament del curs, considera que seria positiu allargar-lo un altre mes, durant el juliol. Exposa que aquesta seria una mesura per “recuperar el ritme perdut” i “afiançar els continguts”, i no tant per tenir els objectius acomplerts. 
Així, malgrat que tots els alumnes han estat treballant a distància, els progenitors són conscients que “estudiar a casa no és el mateix”. La secretària de l’AMPA del Col·legi Janer afegeix que “sense les escoles els pares estem força perduts”, ja que una cosa és ajudar a fer els deures i una altra és donar el suport per seguir una classe. En aquest sentit apunta que ni els pares estan preparats ni tenen gaire temps per dedicar-hi, tenint en compte que molts d’ells estan teletreballant al mateix temps. En tot cas, des del centre ja se’ls ha informat que de cara al curs que ve, els continguts que s’havien d’haver impartit aquest any es reprendran.
Des de l’AMPA de l’escola andorrana també es va indicar que la informació oferta per la ministra dilluns no els ha agafat gaire de sorpresa. Així, exposen que la forma d’avaluació d’aquest sistema ja és l’avaluació contínua i, és lògic doncs que tots passin de curs com a norma general. Quant a l’opció d’allargar el curs durant el juliol, l’Ampaea va recordar que la ministra va indicar que no es descarta l’organització d’activitats durant l’estiu.