El volum d’usuaris del servei de teleatenció a domicili de la Creu Roja Andorrana ha experimentat al llarg del 2011 un nou creixement respecte dels anys precedents. D’aquesta manera, l’any es va tancar amb 224 persones donades d’alta en aquest recurs. Aquesta xifra representa un increment de 12 usuaris més respecte del 2010 i de 39 en relació amb el 2009.


Com ja és habitual en anys precedents, la major part dels usuaris són de la parròquia d’An­dorra la Vella. Concretament, hi ha 90 persones de la capital donades d’alta en aquest recurs. En segon lloc hi ha les 44 que viuen a Escaldes-Engordany i per darrere hi ha les 37 de Sant Julià de Lòria, que ocupen el tercer lloc. A Encamp hi ha 26 persones registrades al servei de teleatenció, 13 a la Massana, 12 a Ordino i, finalment, dues a Canillo.
Quant al gènere, cal destacar que la majoria de les persones que tenen aquest sistema d’assistència a la seva llar són dones, 181, enfront dels 43 homes que també en gaudeixen. I, finalment, pel que fa al perfil d’aquests usuaris, les estadístiques posen en relleu que la majoria –és a dir un 53%– tenen entre 81 a 90 anys i un 33% tenen entre 71 i 80 anys.
La Creu Roja Andorrana posa en relleu que continuen endavant amb la tasca de sensibilització de la població sobre la importància que té que la gent gran pugui continuar vivint a casa seva i al seu entorn habitual, de manera autònoma i sentint-se segurs, i per això insisteixen que això és el que permet el servei de teleatenció a domicili, ja que els dóna aquesta garantia d’autonomia sabent que tenen un suport si necessiten ajuda en un moment donat.
Els responsables també remarquen que aquest servei és “molt beneficiós” per als familiars, ja que d’aquesta manera tenen la garantia que les persones que tenen al seu càrrec (ja sigui una persona gran, un malalt crònic o amb una certa discapacitat) tenen un suport constant.
Cal assenyalar que la majoria dels usuaris són persones grans que viuen soles o que passen moltes hores sense companyia i, per tant, moltes vegades necessiten aquest servei com a mitjà de suport per si tenen algun problema.
És per aquest motiu que la Creu Roja Andorrana ha continuat promovent el servei de teleatenció a domicili, organitzant algunes xerrades informatives en diverses cases pairals. Així, al llarg de l’any passat van visitar les parròquies d’Encamp i Canillo i el casal Calones d’Andorra la Vella.