Fa fa més d’una dècada que el Shop In Andorra Festival se celebra al país. Aquest any en serà la 13a edició, i ja s’ha convertit en un esdeveniment consolidat. De fet, l’increment d’afluència de gent que ha tingut des del 2013 és del 64%, i el curs passat va tindre un total de 773.000 visitants. Per aquesta nova edició, que tindrà lloc del 7 al 23 de novembre, s’espera sobretot “mantenir les xifres”, així ho considera el ministre de Turisme, Jordi Torres. L’esdeveniment tindrà un cost de 766.000 euros, 340.000 dels quals estan destinats a la publicitat i promoció fora del país, especialment a Espanya i França, amb diversos mitjans de comunicació i influencers. El pressupost de l’edició passada va ser de 822.000 euros, més que el d’aquest any. Això es deu al fet que han reutilitzat l’anunci publicitari, ja que creuen que “està molt bé i a més la música és enganxosa”.

L’objectiu principal del Shop In Andorra és “atraure el turista prèmium”, que segons el ministre Torres són aquells que tenen un poder adquisitiu per sobre de la mitjana. “Volem que gastin molt”. És per això que aquest any hi ha diverses novetats. Entre elles, el fòrum d’experts i professionals dins del món de les compres, la moda i el luxe. Entre els convidats especials hi ha noms destacats i reconeguts internacionalment com Aradhana Khowala, Ashumi Sanghvi, Devin Winter o Michael Bentler. També hi haurà, el dia 22 de novembre, una passarel·la on desfilaran més de seixanta models. Estarà organitzada per Esther Garcia Capdevila i anirà des de la plaça de l’Església fins a la plaça Coprínceps. Es farà de nit i jugaran amb les llums i els colors per il·luminar-la. A més, la reconeguda mezzosoprano andorrana Maria Soler acompanyarà la desfilada. Els models portaran roba i accessoris que es podran comprar a les botigues del país, “la idea és que la gent vegi el producte i el pugui comprar al cap de cinc minuts”, diu Torres.

Una de les particularitats que fan especial el festival són els espectacles i la música al carrer. Aquesta edició tindrà més de 100 actuacions, entre les quals destaquen la del músic australià Joel Sarakula, el tribut a Elvis Presley o el musical de Pinotxo per als més petits. També hi haurà diversos tallers de cosmètica i perfumeria que comptaran amb la col·laboració de les perfumeries Júlia i Gala. També habilitaran quatre punts de selfies perquè la gent comparteixi a xarxes socials la seva experiència al país. A més, aquells clients que gastin més de 50 euros en un establiment podran participar en un sorteig que es farà al final del festival on es repartiran premis valorats en 10.000 euros.

Torres diu que el pressupost de la Cycling Masters és confidencial

A causa d’una clàusula en el contracte entre Govern i les empreses Mediabrands Entertainment i Wakai, el pressupost de l’Andorra Cycling Masters “és confidencial”. I, com afirma el ministre de Turisme, Jordi Torres, “si no respectéssim el contracte no s’hauria pogut celebrar l’esdeveniment”. No obstant això, el grup parlamentari de Concòrdia ha demanat explicacions i xifres a Govern, que en principi serà resposta a la propera sessió del Consell General. Però la informació només la podran saber “els grups parlamentaris que ho sol·licitin”. De nou, “la xifra no es pot fer pública”. El motiu de la clàusula, segons explica Torres, és per “qüestions estratègiques de competència” entre empreses.
 
De l’esdeveniment se’n farà un documental que serà emès a través de les plataformes principals d’streaming a més de 120 països, “és una campanya de màrqueting a nivell global”. L’objectiu “és projectar Andorra al món”. Amb tot el que això pot comportar per al país a nivell turístic, s’espera tindre un retorn beneficiari que Torres assegura que “justificarà sobradament qualsevol cost que hagi pogut tindre”. Aquesta dada sí que es farà pública “en el seu degut moment”.