La segona edició del Simposi internacional de màrqueting d’Andorra, SIMA2, se centrarà en el comerç electrònic i les smart cities. Tindrà lloc el 23 de maig a la tarda al Centre de Congressos d’Andorra la Vella i els organitzadors esperen arribar als 200 participants, després que la primera edició arribés als 120 inscrits. Per abordar els dos temes principals d’aquesta segona edició s’ha optat per convidar ponents d’empreses líder en aquestes qüestions com ara Google, DoubleClick, Capgemini o LetsBonus. Tal com va explicar un dels organitzadors, Fernando Blanco, de l’empresa SisèGrau, la cita tractarà d’abordar les noves tendències en comerç electrònic, les noves modalitats d’aquest tipus de comerç, les experiències de smart cities i els nous mitjans de pagament per internet.
El conseller de Joventut, Esports i Noves Tecnologies del Comú d’Andorra la Vella, Marc Pons, va destacar que l’interès d’aquesta cita radica en el contingut i en l’intercanvi d’experiències entre els participants, així com en el contacte que es pot establir entre les empreses. De fet, un cop acabada la jornada de ponències hi haurà un sopar al Holiday Inn en el qual es pot participar a un preu de 20 euros.
Les ponències són públiques i gratuïtes i per poder-hi prendre part cal inscriure’s a la web www.sima.ad. De moment ja hi ha una seixantena de persones que han formalitzat la participació en aquest acte.
Meritxell Jodar, de Nivoria Group, empresa coorganitzadora de la cita, va posar en relleu el potencial que té Andorra per al desenvolupament del màrqueting a través de la xarxa, especialment pel que fa al turisme. En aquest sentit, va assenyalar que a través del comerç electrònic es pot conèixer millor el client i fins i tot adaptar l’oferta d’una manera més efectiva.
Per la seva banda, Blanco va recordar que fins ara el comerç electrònic era percebut com una manera de comprar a través de l’ordinador però ara suposa una experiència prèvia a la compra per a una persona que està decidint el seu consum. Blanco també va posar en relleu la importància que té el comerç electrònic no només pel que fa al client o el consumidor de fora sinó per al mercat intern.
Una de les ponències destacades serà la de Borja Berzosa, de Google, però també parlarà Denise Seligsohn, de DoubleClick by Google; Miguel Clavero, de Nivoria Andorra; David Peralta, de Tag Systems, i Pasqual Batalla, de LetsBonus.
Blanco va destacar que en aquesta ocasió la cita compta amb més organitzadors, ja que ara ho són dues empreses; amb més patrocinadors, ja que FEDA se suma a Andorra Turisme i Andorra Telecom, i amb més ponents de fora del país.