Sembla que el projecte del futur telefèric de Canillo, que comunicarà el poble amb el Pont Tibetà, encara està encallat per la negativa d'alguns propietaris que es veuran afectats pel traçat. Tal com explica el cònsol major de la parròquia, Jordi Alcobé, ara mateix es troben en un "procés de convenciment" amb aquells veïns descontents, i estan buscant la manera d'aconseguir "algun conveni que permeti sobrevolar les propietats".  De moment, però, "no hi ha l'entesa necessària per tirar el projecte endavant", reconeix.

Dels set propietaris que es veuen interpel·lats pel telefèric en són tres els que van declinar el projecte. Ara, però, Alcobé comenta que han pogut desplaçar uns metres el traçat original, i un dels opositors ja no es veuria afectat. Així que ara solament en queden dos, i el cònsol confia que "és possible arribar a un acord".

Sessió de Consell

El Comú de Canillo ha aprovat un pla parcial al principi de la Vall d'Incles que permetrà edificar-hi fins a 16 xalets en una parcel·la de 8.460 metres quadrats. El projecte anirà a càrrec d'una empresa privada, la qual en un principi tenia previst construir-hi diversos edificis plurifamiliars que oferirien fins a 40 apartaments. El canvi de rumb ha satisfet a la corporació comunal, ja que s'adiu a les demanades del nou Pla d'Urbanisme. Tot i així, el primer projecte va entrar abans de la revisió, així que "no estaven obligats a canviar-lo", explica Alcobé. A més, la propietat ha decidit cedir un 20% del terreny al Comú, i allà hi edificaran la nova Oficina de Turisme de la Vall d'Incles.

D'altra banda, també s'ha aprovat un suplement de crèdit de 50.000 euros per als treballs d'embelliment de la carretera de Soldeu, que s'han adjudicat per un total de 151.525 euros. A més, finalment s'eixamplarà la carretera de Prats i s'hi habilitaran voravies tant de pujada com de baixada. El Comú també ha anunciat l'adquisició d'un terreny on es construirà un taller mecànic amb un magatzem per guardar-hi maquinària comunal. Per últim, han oficialitzat el conveni amb Ensisa que permetrà la instal·lació d'un laberint a la plataforma de Soldeu, que en principi hauria d'estar operatiu a partir d'aquest estiu. La corporació hi aporta 150.000 euros.