El transport públic comunal va experimentar un increment dels usuaris durant el 2012 respecte de l’any anterior.

Així, si sumem els passatgers que van utilitzar les línies d’autobús intern de les parròquies d’Encamp, Sant Julià de Lòria i la Massana, van passar de 58.344 el 2011 a 69.999 el 2012. Per tant, aquest servei va registrar l’any passat 11.655 usuaris més que l’anterior.
Per parròquies, a Encamp el transport intern va passar dels 17.832 passatgers el 2011 a 21.554 l’any passat, aconseguint un increment de 3.722 usuaris. S’ha de destacar que la línia del Pas de la Casa va superar el nombre de passatgers de la d’Encamp durant l’any passat. Van ser 11.482 usuaris respecte als 10.072 de la línia d’Encamp (l’any anterior, al Pas s’havia arribat a 8.374 usuaris i a Encamp, a 9.458).
El bus comunal d’Encamp cobreix la ruta des de Vila fins als Cortals i funciona des del 16 de setembre fins al 15 de juny. Del 16 de juny al 15 de setembre, la línia amplia el recorregut des de Vila arribant fins a les Pardines. Aquest servei és utilitzat per uns 800 usuaris cada mes, i registra el pic màxim a l’agost (1.021 passatgers) i el mínim al desembre (608).
Al Pas de la Casa, la utilització del bus es pot dividir en dos períodes estacionals diferenciats. Els mesos de més afluència comprenen des del novembre fins al març, i és el febrer el punt més àlgid (1.866 usuaris l’any 2012). El moment en què es registren menys passatgers és el juliol (408).
El preu del bitllet senzill és de 0,70 euros i l’abonament mensual, de 30 euros. Per oferir aquest servei el Comú d’Encamp hi va destinar el 2011 349.282 euros, una xifra que l’any passat va pujar a 356.977 euros. Cal recordar que a totes les parròquies el transport és gratuït per a qui acrediti la targeta magna o la del bus lliure.  

Sant Julià de Lòria

A Sant Julià de Lòria, els usuaris també van créixer l’any passat, quan es van registrar 22.890 passatgers, 2.849 més que el 2011 (s’havien assolit els 20.041 viatges). En aquesta parròquia hi ha dues línies, la que uneix Sant Julià de Lòria amb Aixirivall i la que va cap a Auvinyà, Juberri i Naturlàndia. La més utilitzada és la primera.
Dels 22.890 viatges registrats l’any passat, 13.990 eren gratuïts (és a dir, persones usuàries del bus lliure o la targeta magna). El 2011, dels 14.184 passatgers de la línia d’Aixirivall, 10.584 eren viatges gratuïts. Quant a la línia de Juberri, es van assolir els 5.857 viatges (2.257 gratuïts i 600 a Naturlàndia). De cara a aquest any, el Comú hi destinarà 118.000 euros.

La Massana

On s’ha registrat el creixement d’usuaris més elevat és a la Massana. Durant el 2012, el volum de passatgers del transport comunal es va incrementar en 5.084 persones. Van passar de 20.471 l’any 2011 a 25.555 el 2012. En aquesta parròquia hi ha quatre línies en funcionament, la que uneix la Massana, Erts i Arinsal; i la que arriba fins a Pal. A més, hi ha la línia circular de la Massana per Escàs (que cobreix des de la Massana fins a l’Aldosa passant per Escàs, Sispony i Anyós) i la línia circular per l’Aldosa (que surt de la Massana cap a l’Aldosa, Anyós, Sispony i Escàs). La més utilitzada és la ruta circular de la Massana per Escàs, que l’any passat va registrar 8.545 usuaris. Aquestes línies són utilitzades mensualment per unes 1.700 persones. Cal destacar que el mes en què es va registrar un volum de passatgers més elevat va ser el febrer, en què va arribar a 2.020 usuaris.  
El transport públic a la Massana està en funcionament els 365 dies i en els últims anys s’ha anat adaptant en funció de les necessitats dels usuaris, tal com indiquen des del Comú. El bitllet senzill costa 1 euro i l’abonament de quinze viatges, 15 euros. També és gratuït per als usuaris que tinguin la targeta magna o el bus lliure. La corporació va destinar l’any passat 99.021 euros a cobrir el servei de transport intern.
Una altra parròquia que també disposa de transport públic comunal és Andorra la Vella. Tot i així, no es va poder disposar de les dades d’utilització d’aquest servei. També Escaldes té una línia d’autobús fins a Engolasters, que només està en funcionament els mesos d’estiu.
Així mateix, el Comú de Canillo treballa per impulsar un servei de transport públic intern. La intenció és habilitar un servei a la demanda, un sistema que permetria cobrir les necessitats de la població a un cost molt inferior, ja que només es desplaçarien els vehicles si hi ha una reserva prèvia. La iniciativa està pendent de la redefinició del transport públic que s’ha impulsat a escala nacional.