Diari digital d'Andorra Bondia
El turisme rus té una evolució positiva, però les xifres no són comparables amb les de fa vuit anys.
El turisme rus té una evolució positiva, però les xifres no són comparables amb les de fa vuit anys.

El turisme rus experimenta un lleuger increment durant aquest hivern


Escrit per: 
M.S.C. / M.P. / Foto: Facundo Santana

L’evolució del mercat rus és positiva, però el creixement que es preveu per a aquesta temporada d’hivern és modest. Almenys així ho assenyalen les primeres dades de què disposen els grans turoperadors, les estacions i el sector hoteler. Segons exposen aquests actors, l’afluència d’aquest turisme experimentarà un lleuger increment que se situarà entre l’1% i el 2%. 
Així, fonts properes als grans turoperadors que treballen amb aquest mercat afirmen que la previsió és que el volum de turistes russos creixi un pèl. Per altra banda, des de Tez Tours, un operador de mida mitjana indica que per a aquesta temporada ha constatat una “dinàmica positiva”. Així, si es compara el volum de turistes registrats l’hivern passat amb relació a la previsió per a aquest, veiem que han crescut un 2,6%. Això ve després que aquesta companyia aconseguís un fort increment de clients que elegien Andorra com a destí durant la temporada 2018-2019. En concret, va créixer un 27,9%. A més a més, per aquest hivern també augmenta la durada de l’estada d’aquests visitants. En el cas de Tez Tours ho fa un 1,7%. Cal recordar que els turoperadors organitzen viatges no inferiors a set nits, un fet que provoca que una gran part dels clients opti per aquesta estada.
Segons assenyalen els operadors turístics, també s’ha observat una tendència a reservar el viatge a Andorra amb molta antelació (a partir del mes d’abril o maig) per una durada mínima de set nits. Quant al perfil del turista, la majoria són parelles. Amb tot, durant les dues últimes temporades hi ha hagut un increment de famílies amb infants. 
Preguntats sobre el motiu d’aquesta evolució a l’alça, des de Tez Tours assenyalen que el creixement ha estat motivat per les promocions i els plans de màrqueting impulsats en col·laboració amb el sector hoteler i Andorra Turisme, els fam trips, i la introducció de nous mercats com ara Lituània, Letònia, Bielorússia i Ucraïna, a banda de l’oferta turística d’Andorra (com són les pistes i les compres). Així mateix exposen que després de la crisi econòmica del 2014, el mercat rus s’ha anat recuperant a poc a poc i estabilitzant.
També el director comercial de Vallnord-Pal Arinsal, Jordi Cuenca, va detallar que “les xifres que avui estem manejant ens donen un increment molt lleuger” de clients russos. De fet, després de la caiguda de 20 punts registrada l’hivern passat s’esperava que la recuperació fos més bona. En el cas de l’estació, aquest increment no arriba al 2%, tot i que Cuenca va recordar que les xifres poden canviar, ja que els mesos de gener i febrer són clau per a aquest tipus de mercat, ja que és quan es registra una major afluència. A més, el turista rus no sol adquirir paquets tancats des de l’origen, sinó que compra molts productes a destí (per exemple a l’aeroport de Barcelona).
El director comercial de Vallnord-Pal Arinsal va detallar que quan es parla de mercat rus ens referim principalment a totes les ex-repúbliques soviètiques. Tot i així, el comportament entre aquests diferents països no és el mateix. D’aquesta manera, mentre el turisme de Rússia està estancat, l’ucraïnès està creixent de forma important. També s’està recuperant el bielorús i el dels països bàltics. Preguntat pel comportament positiu d’Ucraïna, Cuenca va atribuir el creixement a les accions que s’han impulsat amb els turoperadors, ja sigui des d’Andorra Turisme o bé des de les estacions d’esquí. “Andorra és atractiva per al mercat ucraïnès”, va dir.
De la seva banda, Grandvalira va informar que durant les festes de Nadal es va registrar un augment en el nombre d’usuaris d’altres destinacions més llunyanes, entre les quals hi havia el Regne Unit i també Rússia.

La Unió hotelera
El president de la Unió Hotelera d’Andorra, Carles Ramos, va explicar que el sector ha notat “cert repunt del mercat rus”. Així, tot i no tenir xifres generals, apunta que en alguns establiments el creixement respecte de l’hivern passat ha estat d’entre el 5% i el 10%. Ramos va indicar que els russos van començar a arribar cap al 20 de desembre i va afegir que els dies més forts sempre són l’última setmana de desembre i la primera de gener. Amb relació al febrer, s’ha constatat un increment de reserves respecte de la temporada anterior. “Estem contents que torni a pujar, però no és  comparable al que teníem fa set i vuit anys. En tot cas és una bona notícia”, va remarcar. Ramos va exposar que la dinàmica d’aquest mercat és “una muntanya russa” i pot tenir a veure amb la moneda però també amb la meteorologia, ja que els turistes es volen assegurar que hi ha neu.

turisme
rus
experimenta
lleuger
increment
hivern
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic