La novena edició del Vide Dressing ha tancat les portes aquest migdia, amb els objectius assolits. El conseller de Turisme, Comerç i Dinamització, Josep Maria Garrallà, ha remarcat la importància del mercat per dinamitzar la parròquia, ja que durant tres dies han vingut molts visitants que no només han anat a la fira sinó que han consumit a restaurants i comerços de la Massana. D’altra banda, Garrallà remarca el vessant sostenible del Vide Dressing. “Ja s’ha consolidat com el gran esdeveniment de moda de segona mà; de fet, és el mercat més gran del país centrat en la reutilització dels productes”, ha afirmat el conseller. A més de la venda de productes de segona mà, el Vide Dressing també és sostenible perquè es demana als visitants que portin les seves pròpies bosses i no es fan servir bosses de plàstic. Pel que fa a les decoracions de les parades s’utilitzen caixes, escales i objectes que les paradistes porten de casa i des de l’organització se’ls dona consells d’aparadorisme. “Es tracta que sigui una festa sostenible en tots els aspectes”, ha explicat la coordinadora, Mercè Miguel.
Tant les paradistes com el públic han sortit contents amb l’experiència, ja que el mercat també és un punt de reunió social. A més, “defugim el consumisme, volem potenciar les compres responsables i calmades. Molts compradors han fet moltes voltes a tot el circuit”, ha assegurat Miguel.
Han participat al Vide Dressing una seixantena de parades, el màxim que permet l’espai de les Fontetes. Tot i que hi ha hagut molta afluència de visitants durant els tres dies, els migdies han estat el moment àlgid. “Ha estat un cap de setmana de moltes activitats arreu del país, des de tots els comuns estem donant moltes opcions de lleure i estem molt satisfets de tots els visitants que hem rebut”, ha afirmat Garrallà.
Pel que fa a les col·laboracions, a més de les parades amb finalitat solidària, cal destacar que es van regalar entrades als primers tres-cents compradors del Vide Dressing. A més, la botiga MGI Gastronìc ha fet un concurs entre els visitants del mercat, consistent en explicar per què és important comprar roba de segona mà. La guanyadora, Beatriz Fernández, ha escrit: "Per les noves generacions, per la vida, per un futur millor, més ser més sostenible". Una frase que entra dins la filosofia del Vide Dressing.