El mercat de roba i complements de segona mà ha tancat l’edició primavera amb el principal objectiu assolit: allargar la vida útil de la roba i complements. En total s’han venut al voltant de 5.000 articles, entre vestits, jaquetes, bijuteria, bosses de mà i altres productes.

“Estem molt contents de poder contribuir a generar interès per la moda sostenible”, afirma la consellera de Dinamització Bet Rossell, que també destaca l’ambient que aporta el mercat. Aquest any, el desè del mercat, s’ha fet un esforç per augmentar el nombre de parades fins al centenar, a causa de l’elevada demanda per participar-hi. “Hem habilitat la plaça del Quart per intentar que hi participessin el màxim de persones interessades, deixant clar que sempre hi ha el risc de pluja que, de fet, ens ha acompanyat en algunes estones. Serà un dels punts a replantejar en pròximes edicions”, assegura Rossell. El Vide Dressing és un mercat sostenible, no només pel que fa als productes sinó també pel que fa a la seva ubicació, aprofitant les dependències comunals, i també pel que fa al muntatge, amb elements reciclats.

Pel que fa al nombre de públic, tot i que no hi ha comptadors, la percepció general és que hi ha hagut menys afluència de gent que en altres edicions però que els visitants venien disposats a comprar. “Potser abans venien persones a fer una volta i a veure de què es tractava. Ara que el Vide Dressing s’ha situat com un mercat de moda sostenible, la gent ja ve amb la intenció d’adquirir peces atractives a bon preu”, assegura la Cap de Turisme, Emma Jiménez.

Pel que fa al nivell de vendes, depèn d’una parada a una altra, oscil·lant entre la trentena d’articles fins als tres-cents. “Tot depèn de les marques, de la qualitat i dels preus de les peces. Al Vide Dressing hi ha opcions per a tots els públics però sempre hi ha estands més atractius”, assegura Mercè Miguel,
col·laboradora del Vide Dressing. Els moments de més afluència han estat divendres a la tarda i dissabte i diumenge al migdia.

El mercat també compta amb un fort component solidari, ja que hi ha diverses parades que donen els seus guanys a una causa humanitària. Aquest migdia els assistents han pogut gaudir de l’actuació d’Essie B, que ha interpretat un tema sobre el bullying, composat en el marc d’una campanya de l’Associació de Jovent en Risc, també present al Vide Dressing.

Com cada any el mercat tanca amb l’anunci de la parada més votada. S’ha emportat el premi “El Raconet de la Maria”, que participava al Vide Dressing per primer cop i que té la intenció de tornar en pròximes edicions.