
Després de dos dies de tancament, els accessos amb França han quedat reoberts ahir al matí. El pas de les màquines va permetre l’obertura al voltant de dos quarts de dotze del matí de les carreteres, tallades des de divendres per la caiguda d’una allau, tot i que, continuava sent necessari l’ús d’equipaments especials i la circulació estava restringida per als camions de més de dinou tones.
Cal destacar que per fer possible la reobertura d’aquests accessos, els serveis de carreteres francesos van iniciar les tasques de neteja de les vies des del sud, mentre que el servei de Conservació i Explotació de Carreteres (COEX) hi ha col·laborat durant tot el cap de setmana, aportant una màquina llevaneus i una turbina.
Els accessos van quedar tancats divendres després de la caiguda d’una allau en la zona entre l’Ospitalet i la boca nord del túnel de Pimorent.
Com en ocasions anteriors en què s’ha tallat el pas de vehicles des de França, des del sector turístic han expressat els perjudicis que això els comporta. Així, des de la Unió Hotelera van manifestar que les cancel·lacions suposaven una quantitat d’uns 25.000 euros per als hotels.