Diari digital d'Andorra Bondia
El ministre Eric Jover durant la inauguració del curs escolar a la sala d’actes del Centre de Formació Professional.
El ministre Eric Jover durant la inauguració del curs escolar a la sala d’actes del Centre de Formació Professional.

Els alumnes de formació professional augmenten un 6% aquest curs


Escrit per: 
M.P.A./ Foto: M.P.A.

Un total de 601 alumnes estudien formació professional aquest curs, 312 al sistema educatiu andorrà i 289, al sistema francès, la qual cosa suposa un creixement d’un 6% respecte al curs passat. Aquestes són les dades que va facilitar ahir a la tarda el director del departament de Formació Professional, Joaquim Torredà, en el marc de la inauguració del curs escolar que va tenir lloc a la sala d’actes del Centre de Formació Professional d’Aixovall. 

Segons Torredà, les motivacions per les quals els joves opten per aquest tipus d’ensenyament “són molt diverses, no hi ha un perfil únic”, però va insistir en què “la formació professional garanteix un aterratge al món laboral més àgil que els ensenyaments generalistes”. Pel que fa al nombre de professors, també ha augmentat al Centre de Formació Professional, de manera que s’ha passat dels 35 del curs passat als 42 que hi ha actualment. Uns docents, va remarcar Torredà, que s’estan formant i alineant amb el Pla Estratègic per a la Renovació i Millora del Sistema Educatiu Andorrà (Permsea). 

Per la seva banda, el ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, va declarar que “hem de continuar apostant per la formació professional en els tres sistemes educatius”. Per aquest motiu, va reiterar que des del seu ministeri es donarà tot el suport necessari perquè això pugui ser una realitat. En aquest sentit, va afirmar que el primer pas que farà el sistema educatiu espanyol és realitzar “estudis tècnics per veure quines són les formacions que es volen desenvolupar”. Formacions, va remarcar Jover, que seran diferents en cadascun dels sistemes, no entraran en competència. Així doncs, “no es generaran duplicitats perquè som un país petit”. Quant als docents, Jover va dir que en la formació professional es requereixen professors que vinguin del món de les empreses, “perquè creiem que la seva experiència és un guany per als alumnes”. 

Quant a la transformació de l’escola, Jover va dir que s’ha de canviar la seva pròpia estructura i fer-la més oberta per fer possible que els alumnes participin més en la societat i perquè la societat entri a les escoles. També va insistir en què els alumnes han de ser formats en l’ús de les tecnologies que tenen a l’abast. Igualment, va posar en relleu la necessitat d’optar per la formació dels docents perquè cada dia puguin fer millor la seva feina. 

El ministre també va remarcar que “l’estructura educativa del país amb la presència dels tres sistemes educatius és una riquesa que és l’enveja dels altres països”. Tot i així, va dir que hi havia uns “deures pendents”. D’una banda, fer un pas més en les sinergies perquè la coexistència dels tres sistemes s’enriqueixi encara més, i d’una altra, posar tots els esforços per prevenir, detectar i reduir l’assetjament escolar. 

El president del centre Unesco de Catalunya i director de l’escola Nova 21, Eduard Vallory, va explicar en la seva conferència que l’autèntica transformació educativa consisteix en aplicar en la mateixa proporció els quatre pilars de l’educació, segons les orientacions que va establir la Unesco el 1996: aprendre a ser, aprendre a conèixer, aprendre a fer i aprendre a conviure. 

Els alumnes de formació professional augmenten un 6% aquest curs

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte