Diari digital d'Andorra Bondia

Els comuns lamenten que els hotels no informin els clients dels actes


Escrit per: 
M. S. C.

Cal oferir més informació sobre les activitats que s’organitzen i les atraccions que hi ha al país als hostes dels hotels. Segons han explicat els responsables de diversos comuns, els visitants tenen massa sovint un desconeixement total dels indrets d’interès i l’oferta que des de les corporacions, el Govern i altres entitats es posa a la seva disposició.

Sobretot són les persones que treballen a la recepció les que no faciliten informació als clients sobre quines coses poden fer fora de l’hotel.
El problema principal, segons el conseller de Turisme del Comú d’Ordino, Bartumeu Gabriel, és la manca de professionals del sector que coneixen el Principat. Això fa que “no sàpiguen transmetre el país”. Per aquest motiu, remarca que cal començar per treballar la base. Formar cambrers i recepcionistes, que són la imatge que s’endurà el visitant. Però, segons Gabriel, no hi ha suficient oferta educativa relacionada amb el comerç, l’hostaleria i els serveis en general. Tot i així, el responsable de Turisme del Comú d’Ordino també recorda que sovint els treballadors tampoc tenen la voluntat de formar-se.
La consellera de Turisme de la capital, Maite Cano, també ha acceptat que, tot i que el Comú posa a disposició dels hotelers el programa d’actes que es fan a Andorra la Vella, hi ha recepcions que fan més aquesta tasca que altres. Cano s'ha queixat que sovint els visitants desconeixen les activitats que s’ofereix al país. Amb tot, accepta que “a vegades és la persona que treballa a la recepció” qui no fa aquesta tasca divulgativa, ja que amb els horaris que té i l’estrès que comporta la feina “fa el que pot”.
Per aquest motiu, per Cano cal avançar cap a una qualitat del servei més gran. En aquest sentit, creu que cal impulsar l’educació dels assalariats dels hotels, però també troba a faltar formacions puntuals adreçades al sector de l’hostaleria. Per exemple, després de la Setmana Santa es podria impartir cursos monogràfics sobre diferents temes. Un d’ells podria ser la festa major. En aquest sentit, ha recordat que els menús de festa major oferts pels restaurants de la capital han tingut una bona acceptació, però potser haurien tingut més èxit si s’haguessin impulsat més des de les recepcions dels hotels.
Finalment, el cònsol major de Canillo, Enric Casadevall, ha recordat que es fa un catàleg d’activitats conjunt amb Encamp i Grandvalira. A més, es fa reunions amb les recepcions per vendre el producte. Tot i així, accepta que al ram de l’hostaleria els assalariats canvien sovint i que això pot dificultar la tasca informativa.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte