
La Comissió Interparroquial dels Serveis de Circulació avaluarà les necessitats que tenen aquests cossos d’utilitzar el sistema de comunicació en cas d’emergències Tetra. Aquest servei és gratuït per als cossos especials, però si els comuns hi volen accedir han de satisfer unes quotes.
La intenció de les corporacions és posar aquest sistema a disposició exclusivament dels caps i sotcaps dels agents de circulació. Això podria permetre que el servei no tingués cap cost, tot i que cal negociar-ho amb Andorra Telecom.
El cònsol major d’Encamp, Miquel Alís, va recordar que quan hi ha una emergència sempre són els agents de circulació els que arriben primer. Per aquest motiu creu que seria interessant que almenys els caps anessin equipats amb els aparells. La comunicació amb la resta d’integrants del cos es faria per altres canals.
En la reunió de cònsols d’ahir, l’Associació d’Entitats del Sector Energètic (AESE) també va presentar l’estudi de viabilitat d’energies sostenibles i va demanar als comuns que hi participin com a socis. La cònsol major de Canillo, Dolors Cabot, va expressar la sensibilitat de totes les corporacions amb el projecte, però va recordar que caldrà valorar com hi participen. En el cas d’Encamp, Alís creu que els comuns no haurien de ser accionistes de cap societat perquè “no saps si defenses l’interès del poble o les accions”. En tot cas seran els propers consolats els que decidiran com participen en la iniciativa.
El que és clar és que els primers projectes de centrals previstos per a la Massana, Ordino i Sant Julià s’ubicarien en terreny comunal i, per tant, l’empresa hauria de pagar un cànon al Comú. El projecte preveu una inversió de 60 milions i es desenvoluparia d’aquí sis anys. Perquè sigui possible cal modificar la legislació, ja que avui FEDA és l’única que pot produir energia.
També es va acordar deixar el reglament de la reunió de cònsols i les jubilacions anticipades per a la propera legislatura.