Els sisens Debats de recerca, organitzats conjuntament per la Societat Andorrana de Ciències (SAC) i el Govern i que aquest any se centren en el paisatge, volen ser un punt de retrobament entre els investigadors que estudien la matèria des de diferents àmbits i una plataforma que serveixi per revalorar la importància del paisatge per al país, tant perquè la població el pugui conèixer com perquè se’n pugui treure un profit, per exemple en el vessant turístic, com va exposar el coordinador de les jornades, Èric Jover.

Cal recordar que la cita va arrencar ahir i continua avui a les sis de la tarda a la sala d’actes de MoraBanc (patrocinador de l’esdeveniment).
La ministra d’Educació, Roser Suñé, va destacar en la inauguració la importància de la recerca “per al desenvolupament social i econòmic i la competitivitat del país”. Així, va exposar que la qüestió del paisatge és important des de diferents punts de vista, entre els quals l’identitari, i per això va defensar que cal “posar-lo en valor a través de la recerca” per poder-ne difondre la riquesa. També va recordar que el país va fer un pas important amb la signatura del Conveni Europeu del Paisatge, perquè passi a ser una qüestió política i no una competència exclusiva de tècnics i experts.
Per la seva banda, la presidenta de la SAC, Àngels Mach, va manifestar la importància que els investigadors comparteixin experiències i les puguin fer arribar a la societat.