Les empreses d’informàtica consideren precipitat el canvi de plataforma del correu andorra.ad, ja que troben que els 15 dies de coll són massa justos per a efectuar totes les modificacions, especialment quan ja s’ha entrat en el període de vacances d’estiu.
El domini andorra.ad sempre ha estat vinculat amb Microsoft i ara canvia de plataforma per anar a Gmail (Google). Per informar de la migració es va convocar les empreses d’informàtica a dues reunions, avui i demà.
Se’ls ha comunicat que a partir d’ara els usuaris hauran d’entrar la primera vegada mitjançant el portal web, que passarà de correu.andorra.ad a correuciutadà.andorra.ad, introduir l’usuari i la contrasenya i se’ls demanarà una sèrie de dades com el nom i els cognoms, a banda d’un número de telèfon mòbil per habilitar l’autenticació de doble factor. Aquests comptes aniran a partir d’ara amb una autenticació en la qual quan es faci el login l’usuari rebrà un codi via sms per validar-lo, per temes de seguretat, la del doble factor que és semblant al doble click blau de WhatsApp.
El problema, però, és que si no està activat el doble factor algunes coses que estiguin configurades amb una adreça andorra.ad deixaran de funcionar. A Andorra hi ha moltes empreses que no tenen un domini propi, que no han tingut necessitat perquè han funcionat amb només un correu. Per això s’han associat a l’opció que Andorra Telecom oferia de manera gratuïta. Les empreses que tinguin un programa de gestió o de facturació, per posar un exemple, i que estigui configurat amb un correu andorra.ad mitjançant una autenticació simple, usuari i contrasenya, quan enviïn els mails amb els documents adjunts de manera automatitzada els deixarà de funcionar a partir del proper dia 30 de juny.
S’ha de tenir en compte que aquests softwares normalment no contemplen l’opció del doble factor a no ser que hi hagi petites modificacions que requereixen una certa programació al darrere.
Tots aquests canvis han causat certa sorpresa entre els proveïdors de serveis informàtics, sobretot pel poc marge amb el qual se’ls ha avisat, i és que se’ls ha comunicat aquest dilluns que el canvi es posa en marxa avui dimarts i que fins al proper dia 30 conviuran les dues plataformes, però l’1 de juliol quedarà fora de servei la plataforma antiga de Microsoft i que es passa a la nova amb autenticació de doble factor.
En el seu moment, Microsoft va crear un protocol de connexió específic per a empreses perquè poguessin continuar funcionant. Google també et permet desactivar la seguretat per tercers i fa com a mínim més d’un any que ho mantenen en funcionament, a banda d’oferir altres eines per adaptar tot a les noves tendències en seguretat.
Un altre problema en la migració plantejada per Andorra Telecom és la proximitat de les vacances en la majoria d’empreses amb la conseqüent reducció de personal. Per aquest motiu, els menys de quinze dies per a dur a terme totes les modificacions es consideren insuficients des del sector informàtic.
Aquest dimarts Andorra Telecom ha convocat una roda de premsa per a explicar el canvi. Des de la parapública es considera que l’andorra.ad era un correu bàsicament per a ús particular, no per a empreses. El cert és que hi ha moltes empreses que el fan servir com a correu electrònic principal i que a més el tenen com a correu per fer arribar la facturació, com hem dit abans. El risc amb què es poden trobar aquestes empreses és que a dia 1 de juliol no puguin fer aquests enviaments. Des de les empreses d’informàtica veuen inviable poder donar servei a tothom que ho necessiti amb un marge tan curt de temps.