Avui se celebra el Dia europeu de la logopèdia, sota el lema Comunicació és més que fluïdesa. Aquest dia pretén, i té com a objectiu principal, acostar i fer conèixer a la població en general, així com a altres sectors professionals, l’activitat professional dels logopedes.

Des del Col·legi Oficial de Logopedes reivindiquen que volen “mostrar que tenim un objectiu europeu comú per provocar un impacte dinàmic en la promoció de la salut, el benestar i la qualitat de vida dels nens, dels joves i dels adults amb alteracions de comunicació a tot Europa”.
Des del col·lectiu reivindiquen que cal recordar que el treball del logopeda “no consisteix únicament a millorar o resoldre  patologies de la veu, de l’audició, de la parla, de les funcions cognitives o del llenguatge, ja sigui oral o escrit”, sinó que també porten a terme una activitat “preventiva molt important, tant en l’àmbit escolar com en el sanitari”.
El col·lectiu recorda que les noves tecnologies i els avenços han tingut un impacte molt important en els tractaments i així poden oferir als pacients una sèrie de recursos amb la finalitat que segueixin una escolaritat o una activitat professional amb una “actitud de confiança i comoditat, repercutint directament en la millora de la seva qualitat de vida i col·laborant, d’aquesta manera, a optimitzar la despesa sanitària”.
Posen en relleu, també, el treball personalitzat i interdisciplinari amb altres professionals de la salut i l’educació.