El departament de Mobilitat treballa en la ubicació dels nous radars, dos de tram i dos més de fixes que canvien d’ubicació. Es tracta dels radars de tram de la carretera general 1 des de la frontera fins al Punt de Trobada i el de la carretera general 2 des de la sortida del túnel de les Dos Valires fins al túnel de Ràdio Andorra. Dos radars que havien estat previstos per al mes de desembre però que “per qüestions tècniques se n’ha hagut de reubicar un en un lloc diferent on inicialment estava previst”, va explicar el director de Mobilitat, Jaume Bonell.
A més d’aquests radars de tram, des de Mobilitat han desplaçat de lloc dos radars fixos que hi havia en aquestes dues zones. Així, el radar fix que hi havia a la Bartra ha passat al punt de les Bordes d’Envalira, i el que hi havia al punt de la Valira Nova ha passat enfront d’Automòbils Pyrénées, segons va informar Bonell.
Els treballs que estan fent aquests dies els operaris de Mobilitat són el muntatge d’aquestes estructures, que serveixen per mesurar la velocitat d’un tram a un altre, i la instal·lació de tota l’operativa tècnica. A finals de febrer s’espera que estigui tot llest i es pugui fer un període de proves per tal d’ajustar tota la tecnologia. Finalment, la data fixada del primer de març és perquè siguin “plenament operatius”, amb les corresponents sancions policials que se’n derivin, va explicar el director de Mobilitat.
Canvi d'ubicació
Aquests radars estaven previstos d’ubicar al desembre passat, però segons Bonell hi ha hagut projectes nous i “s’han hagut de recalcular en altres ubicacions per qüestions tècniques”. De fet, el de la carretera general 1 estava previst ubicar-lo a la sortida del túnel de la Tàpia, en direcció sud, i més tard es va projectar a l’altura del centre comercial River. Finalment, el lloc triat ha estat a l’alçada del centre comercial Punt de Trobada, que lligarà amb el radar que s’instal·larà a la frontera, per mesurar la velocitat dels vehicles en el tram que hi ha entre aquests dos punts. Mobilitat, però, també ha avançat que la resta del tram prèviament projectat en aquesta CG1 es cobrirà amb la ubicació d’un radar nou fix que es té previst que es pugui instal·lar durant aquest any al punt del túnel de la Tàpia.