El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va confirmar en la presentació de la modificació del Codi de circulació al Consell General que els anomenats vehicles de mobilitat personal (VMP) –els patinets elèctrics, vaja– hauran de contractar una assegurança si els usuaris preveuen fer desplaçaments entre parròquies. També en aquest cas i amb la voluntat d’equiparar aquests dispositius a la resta de vehicles amb motor, hauran de dur matrícula. El ministre també va avançar que, tot i que la norma relacionada amb els VMP encara s’ha de redactar, tindran “una senyalització pròpia i específica” que inclourà limitacions de velocitat en certs trams de la carretera. A més, va insistir que la voluntat del Govern és que tant els patinets elèctrics com les bicicletes tinguin les mateixes sancions que cotxes i motos, ja que malgrat no haver registrat un major nombre d’infraccions, va admetre, “sí que sovint es detecten ciclistes que se salten semàfors o no respecten els passos de vianants”. Cal recordar que, entre d’altres novetats, també obliga que ciclistes i patinets usin casc en trajectes interurbans.
D’altra banda, i sempre segons Torres, durant el disseny del nou Codi de circulació es va posar sobre la taula la possibilitat de fer un carnet per punts, però “es va descartar perquè les sancions previstes i el reglament vinculat a la retirada del carnet fan la mateixa funció”. També es va descartar que els vehicles hagin de dur sempre els llums encesos, com passa en d’altres països europeus. Està previst que el Consell General aprovi el nou Codi de circulació a principis d’octubre i que entri en vigor 90 dies després, tal com marca el reglament.