Els veïns de l'Aldosa de Canillo han celebrat aquest dilluns a la tarda, juntament amb nombrosos canillencs d'altres veïnats, la festa de Sant Antoni, el seu patró.

La celebració ha començat amb una missa a la petita capella de Sant Antoni de l'Aldosa, i a continuació més d'una cinquantena de persones han participat en un berenar i un ball. La festa ha comptat amb una àmplia representació del Comú, encapçalada pel cònsol major, Enric Casadevall, i la cònsol menor, Dolors Cabot, que precisament és veïna de l'Aldosa.
Un dels veïnats més petits de la parròquia de Canillo, l'Aldosa, ha celebrat aquest dilluns de Pentecosta la festa de Sant Antoni. Una festa històrica que s'havia perdut i que es va recuperar fa uns vuit anys. La celebració serveix per trobar-se amb els veïns i per conversar amb els cònsols i consellers del Comú que s'hi han aplegat.
L'acte ha començat amb una missa a la capella de Sant Antoni, que data de 1666. Segons un dels veïns de més edat, Josep Casal, la tradició diu que un home va trobar una bossa d'or i en confessar-se el mossèn li va dir que en fes tres parts: la primera la dediqués a fer el bé, la segona se la quedés i la tercera la donés a un pobre. Segons Casal, l'home va fer passar la seva dona per pobre per poder donar-li una part dels diners, la segona part també se la va quedar i la tercera la va destinar a construir una església al costat de casa seva, per la qual cosa històricament s'ha discutit si la capella és d'un privat o pertany al veïnat.