Tot i que ahir la presentació de la temporada d’estiu ja no va comptar amb la participació d’Ordino-Arcalís, des de la Massana se segueix confiant en Vallnord. Tal com va dir el conseller de Turisme, Comerç i Dinamització de la parròquia, Sergi Balielles, encara no hi ha res tancat sobre el futur de la marca i va demanar cautela i avançar pas a pas. Així, va recordar que hi ha “converses pendents” (una d’elles amb Joan Viladomat, conseller delegat de Saetde) i a partir d’aquí “hi pot haver coses que s’aniran ordenant”. En aquest sentit, Balielles es va mostrar convençut que “entre tots” es podrà trobar “la nova fórmula” per a Vallnord, una fórmula “que ara no tenim”.
Mentrestant, el director de Pal Arinsal, Josep Marticella, va demanar seny, calma i tranquil·litat. “Som adults i professionals suficientment preparats per afrontar aquest tipus de situacions de la millor de les maneres, sobretot generant calma als mercats.” Ara per ara, no s’ha constatat cap neguit, perquè el fet que cada societat tingués la seva pròpia comercialització ha permès que els mercats ja hi estiguin “acostumats”. Marticella també va explicar que les tarifes per a l’hivern ja estan tancades i presentades als operadors turístics i es va mostrar en espera que la decisió que es prengui sobre el futur de la marca sigui la millor per al client.
En tot cas, la voluntat de Pal Arinsal és ser una estació de referència del sud d’Europa. I amb aquesta finalitat encara la temporada d’estiu, que arrenca aquest dissabte, 25 de maig, amb l’obertura del Bike Park i que s’allargarà fins al 13 d’octubre. Els objectius que s’ha fixat la societat per al període estival són tota una “declaració d’intencions”, segons Marticella. El fet és que es projecta atraure un 11% més de clients (és a dir, 60.000 persones) i aconseguir una facturació de 2 milions d’euros, el que suposarà un 20% més respecte de les vendes registrades l’estiu passat. Aquestes previsions es fan en base a la tendència de creixement dels anys anteriors, el ritme de vendes del Black Friday, les vendes del forfet Ski&Bike que “s’han disparat” o les vendes a la central de reserves a banda de les novetats previstes per la temporada.
De cara a aquest estiu, Pal Arinsal segueix apostant per posar la restauració al centre de l’activitat i per primer cop oferirà sopars al Pla de la Cot (on hi haurà activitats astronòmiques) i aperitius al telefèric d’Arinsal-Pal, unes propostes que han de permetre servir 1.000 àpats i créixer un 33% en usuaris del giny mecànic. Al Bike Park, per altra banda, se seguirà potenciant l’escola i s’ampliaran tots els horaris, adequant-se a les demandes del client, a més d’altres millores. A l’últim, al Mountain Park, hi haurà activitats aquàtiques, com ara pàdel surf a la bassa de Pal; es faran sortides amb Ratrac; i s’han habilitat nous circuits de vehicles per als infants i adults. A banda s’han incorporat nous tipus de forfet. A aquesta oferta cal afegir-hi l’àmplia programació d’esdeveniments esportius, entre els quals n’hi ha que s’organitzen amb marca conjunta amb Arcalís. Amb tot això, es pretén que la temporada d’estiu segueixi suposant el 10% de la facturació de l’estació.
Marticella va destacar que malgrat que Pal Arinsal aposti per “promocions agressives”, la despesa mitjana del forfet està creixent, i de cara a l’any que ve es continuaran apujant preus. El director de l’estació va destacar que l’oferta de Pal Arinsal conjuntament amb les activitats que organitza el Comú de la Massana (amb el Parc Natural del Comapedrosa i la Serenalla Market, entre d’altres) són un “binomi perfecte que ens ha fet créixer”. I és davant d’això que va defensar que “som l’estació de l’Ski&Bike, de la desestacionalització”, i va celebrar que la resta d’agents econòmics de la parròquia “juguin el joc”, mantenint-se oberts durant l’estiu i fent inversions als negocis.
En el mateix sentit es va expressar Balielles en la seva darrera presentació de la temporada d’estiu com a conseller de Turisme, Comerç i Dinamització. Va parlar de consolidació i també de diversificació de l’oferta turística de la Massana, amb un “calendari molt potent d’esdeveniments”. Així, va celebrar que “hem aconseguit desestacionalitzar”, i una mostra d’això és Pal Arinsal, que està oberta durant més de deu mesos. “Era l’objectiu que teníem anys enrere i l’hem pogut aconseguir”, va dir, i va assenyalar la necessitat de seguir treballant en les activitats que ja estan en marxa.