El 30 i 31 d’agost se celebrarà a Encamp el 30è aniversari de la parròquia com a ciutat pubilla de la sardana. Diverses agrupacions sardanistes es reuniran per celebrar el tradicional aplec de la sardana, que enguany serà la 36a edició, i el concurs de colles, que en serà la 30a. L’esdeveniment tindrà lloc a la plaça dels Arínsols, i donaran el tret de sortida els Castellers d’Andorra, dissabte a les 10.40 hores, que actuaran davant l’escultura de Josep Maria Xart, dedicada a la sardana. Més tard, a les 18.00 hores, un total d’11 agrupacions participaran al concurs de colles. Aquestes venen de Terrassa, Vilanova i la Geltrú, Ponts, Balàfia, Bellvís i Vilanova de Bellpuig.

En la categoria de colles veteranes hi haurà: Enèrgica, Geltruenca, Fonts de Valldans, Encara hi som, Continuïtat, Sempre amunt, Grup Sardanista Balàfia i Xalem. Pel que fa a les colles grans, hi haurà Amunt i Crits, a les colles infantils Petits Amunt i Crits i a les colles alevines La Guineu Saltirona. Posteriorment a les ballades tindrà lloc l’entrega de premis. Ja a la nit, a les 22.00 hores, hi haurà una audició de sardanes de set tirades a càrrec de la cobla La Flama de Farners. L’aplec i el concurs s’impulsen des del Comú d’Encamp en col·laboració amb diferents entitats i federacions de colles sardanistes de Catalunya

De cara als actes de diumenge, es donarà el tret de sortida a les 11.00 hores amb l’inici de l’aplec, que comptarà amb dotze sardanes interpretades per les cobles La Flama de Farners i la Jovenívola de Sabadell. A les 12.00 hores hi haurà un vermut popular a la plaça i a les 16.30 hores es continuarà l’aplec amb la ballada de tretze sardanes més, donant així tancament a un cap de setmana ple de cultura i tradició.