El retard d’una setmana en l’obertura del Bike Park de Vallnord ha enutjat els responsables de les botigues de lloguer de bicicletes, que ho tenien tot preparat per començar l’activitat dissabte passat dia 13, com s’havia anunciat. Posteriorment es va ajornar fins aquest pròxim dissabte. 

“Havíem contractat un empleat i havíem posat pressió als distribuïdors per tenir tot el material per al dia 13 i no es va obrir”, explica el responsable d’una de les cinc botigues que es dediquen al lloguer de bicicletes a la Massana, que lamenta que “cada any obren més tard i això té un efecte en la nostra facturació”.

Lamenta que el canvi de data es fes de manera precipitada i calcula que en un cap de setmana de juny pot ingressar fins a 5.000 euros en concepte de lloguer de bicicletes i ara veu difícil poder arribar a final de mes. Les botigues de lloguer disposen d’entre 25 i 30 bicicletes i el material de bike, amb una forquilla de preus que va dels 95 als 105 euros per dia.

 Els seus encarregats recorden que la temporada d’estiu és curta, i més a Andorra, on alguns dies es poden perdre a causa de les tempestes. La temporada d’estiu es tanca el 13 de setembre. 

El Bike Park disposa de 60 km de circuits amb més de 1.000 metres de desnivell –entre el pic del Cubil i la Massana, i 5 remuntadors disponibles– dissenyats per a tots els nivells, des de debutants fins a experts. Hi ha circuits de cross-country, enduro o descens. I també circuits nous d’e-bike que fan més accessible la pràctica d’aquest esport per a qualsevol persona.