El Comú d’Escaldes-Engordany ha organitzat avui una reunió amb tots els propietaris del Clot d’Emprivat per fer balanç dels resultats que ha tingut fins ara la revisió del pla d’urbanisme aprovada fa quatre anys i que va permetre la construcció d’edificis de 20 plantes si s’alliberava un 15% de la parcel·la. La trobada és conseqüència del neguit de la corpració, que veu com la urbanització d’aquesta zona de la parròquia s’allunya de la idea inicial de mantenir el pulmó verd mitjançant la construcció en alçada, i de la incomprensió i cert rebuig social que ha generat la construcció de les torres.

En el comunicat del Comú no s'ha especificat les propostes tractades, però és cert que la cònsol major s’ha manifestat favorable a aconseguir més espai de cessió per poder guanyar espai públic a la zona. En aquest sentit s'ha indicat que s’havia plantejat als propietaris una reflexió entorn del futur del Clot d’Emprivat. La cònsol major, Rosa Gili, ha deixat clar que no es tracta d’una proposta tancada, que es vol assolir un consens amb les parts implicades i que s’està obert a aportacions sempre que l’objectiu sigui aconseguir un urbanisme més equilibrat per a tots.

Finalment s'ha assenyalat que la corporació no pot comprar els terrenys per mantenir-los com a espai verd perquè no té suficients recursos econòmics i que tampoc té la capacitat d’aturar les torres que ara s’estan construint ni reduir l’edificabilitat als propietaris dels terrenys, ja que aquests tenen uns drets urbanístics atorgats amb la revisió del Pla d’urbanisme del 2018. La reunió ha comptat amb la presència de tots els propietaris del Clot d’Emprivat. El Comú d’Escaldes ha volgut agrair l’assistència massiva i l’esperit de col·laboració que han expressat.