El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ha revelat que hi ha fins a vuit companyies aèries interessades a operar a l’aeroport d’Andorra-la Seu. Ho va explicar durant el webinar organitzat per l’Empresa Familiar Andorrana (EFA) per abordar el futur d’aquesta infraestructura. Gallardo també va remarcar la importància que tindrà la implicació publicoprivada per garantir la viabilitat de l’aeroport. Segons el ministre, “caldrà un acompanyament privat per tal que la inversió que s’hagi de fer perquè les rutes siguin sostenibles econòmicament sigui assumible”.
Igualment va insistir que si tot va segons el previst, a l’hivern ja podria haver-hi vols regulars, que es complementarien amb serveis xàrter. Aquest sistema mixt, amb vols a les ciutats europees més properes i vols xàrter en moments determinats és el que interessa al Govern. D’altra banda i amb relació al punt de control duaner que s’hauria d’instal·lar a l’aeroport, va indicar que les converses s’han vist afectades per la crisi sanitària; així, tot i que estaven previstes per abans de l’estiu, no es podran començar fins al setembre.
D’altra banda, la ministra de Turisme, Verònica Canals, que també va participar en el webinar, va indicar que poder disposar de dues freqüències a la setmana cap a les illes Balears ajudaria força a incrementar els visitants. De la mateixa manera va afirmar que l’objectiu seria rebre turistes gràcies a les connexions amb una desena de països de l’entorn: Espanya, Portugal, França, Itàlia, Bèlgica, Països Baixos, Alemanya i el Regne Unit. Canals també va proposar la possibilitat d’oferir paquets turístics que incloguin el vol, el desplaçament fins a Andorra i l’allotjament, així com forfets o entrades per activitats o equipaments culturals.

Suport econòmic
El cap de Govern, Xavier Espot, va deixar clar en la clausura del webinar que el suport econòmic de l’executiu a la infraestructura no es veurà afectat per la reestructuració pressupostària que s’ha posat en marxa com a conseqüència de la crisi sanitària. Amb tot, va deixar clar que el suport a l’equipament no ha d’anar en detriment d’altres infraestructures que també considera necessàries, com l’heliport nacional o la connexió ferroviària amb Espanya i França.
El director general d’Aeroports de la Generalitat, Jordi Candelas, va detallar que les projeccions a deu anys vista són que passin per l’aeroport uns 100.000 viatgers anuals i que si es volguessin acollir vols nocturns caldria una inversió d’entre 300.000 i 400.000 euros.
El president de l’EFA, Francesc Mora, va posar de manifest la importància que té per al Principat aquest aeroport, assegurant que “augmentarà la nostra sobirania com a país i millorarà la nostra competitivitat internacional a l’hora d’atraure visitants i inversions”.