La cònsol major d'Escaldes-Engordany, Rosa Gili, confia que el tema de l’ús de les càmeres de pit per part dels agents de circulació es "desbloquegi d'una manera molt ràpida" i que ben aviat els agents puguin anar dotats d'aquestes "eines".

Així ho ha afirmat Gili després de la sessió del consell de comú escaldenc, on precisament, i per unanimitat dels dotze consellers, s'ha donat llum verd al Reglament relatiu a l'ús de dispositius mòbils de videovigilància per als agents de circulació comunals en el marc de les seves intervencions i als procediments a seguir per al tractament de les dades personals obtingudes.

La cònsol, que ha recordat que la corporació ja fa temps que ha adquirit els dispositius i que els podria utilitzar de forma ràpida, ha destacat que el reglament respon a “la preocupació ciutadana i a la voluntat de no posar en joc la seguretat ciutadana que caracteritza el país”, i ha admès no entendre massa per què el tema està aturat a la Comissió Nacional de Videovigilància. En aquest sentit, Gili, que ha apuntat que caldrà demanar les actes de la comissió per "saber què ha passat", ha valorat que sovint "quan no estàs a la trinxera no avalues" les necessitats reals que es poden donar.

Així mateix, la cònsol ha revelat que des de l'Agència Andorrana de Protecció de Dades s'havia fet arribar al Comú un informe sobre la qüestió, i ha avançat que es trametrà a l'APDA el reglament aprovat per la corporació que considera que "respon a les preocupacions".

Aparcament de Caldea
D'altra banda, i també per unanimitat, el Comú ha aprovat la modificació de la despesa plurianual per fer front al pagament de les obres de reforma de l'aparcament de Caldea i del carrer Josep Viladomat, que passen dels 1,8 milions previstos (un per al 2026 i 800.000 euros per al 2027) a 4,4 milions (1,3 aquest any i 3,1 el 2027). 

En aquest sentit, el cònsol menor, Joaquim Dolsa, ha explicat que veient la "milionària" inversió que la Semtee està fent a Caldea, s'ha considerat oportú anar més enllà del "rentat de cara" que es preveia fer a l'aparcament. Així, més enllà dels treballs de pintura, de mirar d'ampliar places i de fer-les més grans i de buscar una segona sortida per la part dels Dos Valires s'aprofitarà que s'ha d'obrir el carrer Josep Viladomat, ja que s'hi han detectat filtracions, per fer-hi els treballs de la separativa i del clavegueram així com una millora de les voreres tenint en compte que a hores d'ara "són ridícules" i no estan adequades per al pas de persones amb mobilitat reduïda, com són els usuaris de la residència Salita.

L'ampliació dels plurianuals sortirà de la disminució d'altres partides i de l'ajornament d'altres actuacions previstes, i la idea és començar ja al setembre a licitar part dels treballs, ha detallat Dolsa, que ha incidit en la "sorprenent inflació" que es nota en el sector de la construcció, si bé ha deixat clar que "aquesta obra val la pena que la fem d'una sola tacada".


De 1.000 a 3.000 euros per l'accés rodat al Madriu
La sessió de consell de comú també ha servit per modificar l’ordinació de prohibició de l’accés rodat a la vall del Madriu, tant la relativa al territori d'administració única escaldenca com a la del territori indivís d'administració conjunta amb la capital. En concret, s’ha canviat l’apartat d’infraccions i sancions, augmentant la multa, que fins ara era de 150 euros i de 300 euros en cas de reincidència a entre 1.000 i 3.000 euros.

Superàvit de 5,9 milions el primer trimestre
La corporació va tancar el primer trimestre amb un superàvit de 5,9 milions d'euros després de registrar uns ingressos de 12,3 milions i unes despeses de 6,4, segons les dades presentades pel cònsol menor, que ha destacat els 4,4 milions provinents del foc i lloc i l'impost sobre el comerç i els 4,8 corresponents a taxes i altres ingressos. Quant a les despeses, 3,1 milions corresponen a la partida de personal, un 5% per sota del pressupostat inicialment.