Diari digital d'Andorra Bondia
La cònsol d'Escaldes-Engordany, Rosa Gili, al seu despatx aquest matí.
La cònsol d'Escaldes-Engordany, Rosa Gili, al seu despatx aquest matí.

Gili: “No és acceptable que algú digui: ‘això no va amb mi’”


Escrit per: 
Meritxell Prat / Foto: Comú d'Escaldes-Engordany

El grup de Whatsapp dels membres del Comú d’Escaldes-Engordany “bull més que mai”. Ho explica la cònsol major, Rosa Gili, que des que la crisi sanitària ha esclatat han hagut de reorganitzar el funcionament del dia a dia. “Amb el meu equip més proper, 4 o 5 persones, estem cada dia al Comú, hem posat un servei de permanència”, detalla. Així “fem moltes coses via Whatsapp, i també alguna reunió telemàtica i a l’oposició també l’anem informant. Tot el que s’ha hagut de fer fins ara ho hem tramitat amb aquesta mini junta de govern”.

Una presència física que no s’escapa de complir amb les recomanacions de seguretat. “A la sala de reunions seiem el més lluny possible, tenim gel desinfectant. Sense obsessionar-nos, tenim les precaucions molt clares”, relata, assegurant que “al final t’hi acostumes, tot i que esprem que sigui temporal i que d’aquí a poc temps puguem tornar a la situació de normalitat i no estar tan pendents de si has pogut tocar alguna cosa o no”.

Una de les prioritats que s’han posat a l’hora d’actuar ha sigut la gent gran. “De seguida la consciència ens va dir que havíem de tenir cura de la gent gran, perquè és un col·lectiu a qui s’ha recomanat vigilar molt i no sortir. Per tant, la voluntat és assegurar que no els falti res, saber si tenen família que els pugui portar el menjar o fer-ho nosaltres i estar presents pel que convingui”. És per aquest motiu que es fan trucades de seguiment a les persones grans i se segueixen repartint els dinars d’aquelles persones que feien els àpats a la llar de jubilats. “Sabem que també fem cert acompanyament psicològic, la gent està contenta de trobar algú a l’altre costat del telèfon que s’ocupa de saber si estan bé”, afirma.

Gili es mostra satisfeta de tots els treballadors comunals. “Tothom ha respost molt bé”, remarca, deixant clar que “ens torbem en una situació surrealista, mai hauríem imaginat que fos així”. Admet que “tenim moments de tot, és una situació que angoixa, però intentem estar força animats”. L’objectiu és “intentar fer la feina el millor possible. De moment estem tots en forma i no ens volem obsessionar perquè els ciutadans necessitem que hi siguem”. És conscient que des de la corporació local no tenen la solució a la crisi, “però estem contents de rebre algun agraïment i que allò que fem arribi. És la petita contribució que podem fer”.

La cònsol, a més, també recorda la part de responsabilitat de tots per mirar de tirar endavant. “No és acceptable que algú digui: ‘això no va amb mi’. És una cosa conjunta, ningú es pot despenjar del que està passant”.

Una dedicació al comú que compagina amb l’atenció a la família. Els fills són gran i ja es poden espavilar. “Estan acostumats que jo entro i surto, però intento estar tan com puc per ells. Igual que pels meus pares. Mentre la salut acompanyi, no pararem”, conclou.

Andorra
escaldes
Gili
confinament
coronavirus
gestió
Comú
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic