El consell de ministres va licitar ahir un volum important d’obra pública, la darrera d’aquest exercici, segons va explicar el ministre portaveu, Jordi Cinca. La més destacada és la que fa referència a la construcció de l’accés directe de connexió entre la boca est del túnel d’Envalira i el vial existent que condueix al Pas de la Casa, una infraestructura llargament reclamada pels ciutadans del nucli encampadà. Aquesta obra permetrà arribar al centre urbà sense haver d’entrar en territori francès, i s’evitaran així les retencions que es produeixen sovint a la zona.
L’actuació comporta la construcció d’una rotonda i el termini d’execució estimat és de 22 setmanes. Els treballs preveuen l’aixecament de la plataforma de la rotonda amb murs de maçoneria cimentats, canalitzacions de serveis, drenatge i evacuació d’aigües pluvials i enllumenat i control de trànsit, entre altres elements. Les ofertes es poden presentar fins al 19 de novembre. Com que els treballs es realitzen en una gran part dins de la zona de concessió del túnel d’Envalira, la seva adjudicació anirà vinculada a la signatura de la corresponent addenda al contracte de concessió. Cinca va remarcar el compromís de l’executiu en la millora pel Pas de la Casa, una de les portes del país que “calia dignificar”.
Per altra banda, el Govern també va licitar dos concursos per a la millora de la seguretat a les carreteres amb proteccions contra la caiguda de blocs rocosos. En els dos casos, les ofertes es podran presentar fins al 19 de novembre. Així, d’una banda, es va licitar la primera fase dels treballs a la CG-3, a la zona del Lloser, a Ordino, afectada el maig passat per un despreniment de rocs. Un cop sanejada la zona i fet l’estudi pertinent, s’hi col·locarà 60 metres de barrera dinàmica amb capacitat d’absorbir les noves caigudes de blocs i s’estabilitzaran 700 metres quadrats de la vessant de la carretera amb bulons i malla de cable. El termini d’execució és de dos mesos.
L’altra actuació tindrà lloc a la CG-2, a la Bartra, a Encamp (entre els punts quilomètrics 3,45 i 3,65). Aquí s’hi aixecaran barreres dinàmiques contra la caiguda de possibles blocs rocosos en un tram de 158 metres. L’actuació respon a l’estudi detallat del vessant realitzat el passat mes de juliol. Les obres tindran una durada de divuit setmanes.
A més, i arran de l’inventari que es va realitzar sobre els ponts que hi ha al país, i que va permetre identificar les primeres infraestructures en què calia actuar per les patologies que presenten, el consell de ministres va licitar els treballs de rehabilitació i sanejament del pont de Torrent Pregó, situat a Encamp. Aquestes millores es duran a terme en un termini de cinc setmanes i les ofertes es poden lliurar fins al 19 de novembre.
Un altre dels punts en què l’estudi veia prioritari intervenir és el pont dels Escalls, a Escaldes-Engordany. Aquesta infraestructura presenta diferents patologies (similars al primer) i el termini d’execució de les obres serà de dotze setmanes com a màxim. La data límit per a la recepció de les ofertes també serà el 19 de novembre.

Carretera a Arcalís

Tal com va anunciar el ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, dilluns passat en la signatura amb els propietaris dels terrenys que han de permetre l’eixamplament de la CG-3 entre la Cortinada i el Serrat, el consell de ministres va acordar ahir adjudicar tres trams de l’obra. Es tracta, primer, del comprès entre la Posa i Arans, que tindrà un cost de 557.766 euros i un termini d’execució de sis mesos. L’obra ha recaigut en l’empresa Treballs Públics Comesa. En segon lloc, s’ha adjudicat el tram de les mines de Llorts per 1.370.069 euros a Treballs Públics Unitas Armengol & Montané. L’actuació tindrà una durada de vuit mesos. L’últim tram, corresponent a la zona anterior al riu de les Ferreroles, serà assumit per Treballs Públics La Coma i costarà 1.418.114 euros. El termini d’execució serà de vuit mesos.
El projecte d’eixamplament de la carretera d’Arcalís preveu arranjar cinc quilòmetres d’aquesta via. Dilluns ja es van signar els convenis amb la majoria de privats i això ha de permetre que passi a tenir una amplada de 15 metres amb dos carrils de pujada i un de baixada. Segons va explicar el ministre d’Economia i Territori, es preveu realitzar els treballs entre aquest any i el 2016. El cost global estimat és d’11,4 milions, un dels imports més elevats que el Govern ha destinat en els darrers anys a infraestructures.