Grandvalira preveu atraure un 10% més de visitants aquest estiu. Ho van assenyalar ahir el director general d’Ensisa, Conrad Blanch, i el cònsol major d’Encamp, Jordi Torres, que van recordar que “l’afluència ha anat creixent any rere any, un fet que vol dir que s’està en la línia encertada”. Per a aquesta temporada es preveu nombroses novetats. Es crea una nova oferta d’enduro, un esport que cada cop té més aficionats, amb un seguit d’itineraris nous a la zona de Soldeu i Encamp. També el Family Park de Canillo, inaugurat a finals de l’estiu passat, oferirà més facilitats.
Blanch va destacar que la gran novetat de la parròquia per a aquest any serà el mirador del roc del Quer, que estarà enllestit en breu. A banda, a Encamp es posa en funcionament la zona ludicoesportiva Cortals Aventura, que permetrà oferir activitats (com escalada, vies ferrades, tirolina o circuits a cavall) a la zona intermèdia del Funicamp. La “cirereta del pastís” en aquesta parròquia, va dir el cònsol major, serà la Spartan Race, que tindrà el centre neuràlgic a Grau Roig. Torres va recordar que l’objectiu és posicionar-se en aquesta cursa i probablement, si la primera edició funciona, l’any que ve se celebraran els Europeus a Andorra.
Tot això anirà acompanyat de la resta d’activitats que es posen en marxa cada estiu. A Grandvalira-Ensisa arrenquen el 2 de juliol. Hi haurà el Family Park, el Bike Park, el Golf de Soldeu (que ja està a punt i també acollirà diversos tornejos) i el Kàrting del Tarter. A més, Blanch va explicar que s’estan potenciant les estades esportives al Palau de gel. L’equipament acollirà el
19 d’agost una gala amb el patinador Javier Fernández, dos cops campió del món.
Quant a Encamp, la proposta del Funicamp iniciada fa quatre anys es manté. També es podrà gaudir de l’orri del Cubil i els quatre itineraris culturals i en l’àmbit esportiu s’ha tornat a programar el Trial Encamp i l’Overland 4x4, a banda de La Purito. Torres va remarcar que en l’aposta que ha fet la corporació pel turisme esportiu s’ha registrat que després de la inauguració de Prada de Moles els tornejos van agafant força.
Les tarifes de la majoria d’activitats s’han mantingut per a aquest estiu. A Grandvalira-Ensisa, però, s’ha augmentat un euro el preu dels remuntadors. També en el cas del Funicamp s’han simplificat les tarifes, i els viatges d’anada i tornada passaran a costar deu euros i els només d’anada cinc.
La directora de Màrqueting de Grandvalira, Elisabeth Pérez, va remarcar que “la gran diversitat de públic obliga a tenir una gran diversitat d’oferta”, des d’activitats per descarregar adrenalina fins a altres amb les quals es pugui gaudir de la riquesa natural passant per diferents esdeveniments esportius. Tot això, combinat amb el que es pot trobar arreu del territori, permet tenir una oferta “molt completa”.