A l’octubre previsiblement es posarà en marxa a Andorra la Universitat Carlemany, un projecte de la divisió formativa del Grup Planeta que acaba de rebre el vistiplau del Govern, amb qui les converses es van iniciar el 2015. Fins aquí, si fa no fa, la informació que el CEO de Planeta Formació i Universitats, Carlos Giménez, va oferir ahir del cert en la presentació de la iniciativa. A partir d’aquestes minses dades, tot són incògnites per concretar, començant per quines titulacions n’oferirà –formació no presencial, això sí va quedar clar–. Estudien, va explicar Giménez, màsters i bàtxelors –formació inicial i permanent de professionals– en el camp de l’educació, les noves tecnologies, sostenibilitat i energies renovables i el disseny.   
 
La Universitat Carlemany tindrà una seu física al país –el lloc per decidir encara– on s’encabirà el rectorat –el rector sí que serà andorrà, va anticipar Giménez– i el que va definir com l’equip de suport a l’àrea acadèmica. Però l’equip docent està també per dissenyar. “Estem buscant els millors professors allà on siguin; la tecnologia permet tenir-ne de diferents parts del món”, va puntualitzar. Es definiran, sembla obvi, un cop decideixin quin és el “portfolio reduït de programes” que posaran en marxa. Un ventall que, es dedueix, volen anar ampliant  en el futur perquè compten que en un parell d’anys tindran entre 1.500 i 2.000 alumnes matriculats. Els avalen, va defensar el CEO de Planeta, els 100.000 alumnes d’un centenar de nacionalitats que cursen estudis als centres que han desenvolupat al llarg dels 17 anys que porta en marxa la divisió formativa de Planeta. Que és l’únic inversor de la Universitat Carlemany, sense cap aportació pública, va corroborar la ministra d’Educació, Ester Vilarrubla, que va acompanyar Giménez en la presentació. 
 
La Carlemany “haurà de treballar coordinadament amb el sistema universitari andorrà” atès que “un dels elements crítics [del grup] és la col·laboració amb partners acadèmics allà on té presència”. En aquesta declaració d’intencions s’inclou la de  “tenir una xarxa de col·laboradors –empreses, etcètera– per reforçar l’experiència formativa”.