El Cirque du Soleil va tancar portes ahir amb la darrera representació d’Il·lu i amb una satisfacció generalitzada per part d’Andorra Turisme tant per la bona acollida de l’espectacle com pels canvis en la política de preus i amb la diferenciació de fins a cinc tipus d’entrades en funció de la zona i dia de la representació.
Així ho va explicar el director de Producte i Esdeveniments d’Andorra Turisme, Enric Torres, que va assegurar que “nosaltres estem força satisfets dels resultats obtinguts ja que a l’inici de l’esdeveniment ens havíem fixat l’objectiu de superar el 80% d’ocupació i que la nota de valoració de l’espectacle estigués per sobre del 8, i s’han assolit”.
I és que en espera de tancar les dades definitives, i la venda d’entrades a taquilla de la funció d’ahir a la nit, hauran estat més de 64.000 persones les que hauran vist aquest any l’espectacle del Cirque du Soleil, xifra lleugerament inferior als 66.000 espectadors que van veure Sublim l’estiu passat, i l’ocupació s’haurà situat per sobre del 82%, per damunt per tant de les xifres estimades inicialment per Andorra Turisme.
Així, i segons les dades recopilades fins ara, Torres va detallar que del global d’espectadors el 83% correspon a “públic de fora”, un percentatge molt similar al d’anys anteriors ja que els espectadors nacionals acostumen a representar sempre “el 16% o el 17%, fet que demostra la fidelització del públic local”, que ha fet una estada mitjana al país de 2,3 nits. A més, va continuar el director de Producte i Esdeveniments d’Andorra Turisme, que va destacar que aquests turistes valoren la seva estada global al país amb un 8,7 sobre 10, fins a set de cada deu espectadors asseguren que el Cirque du Soleil ha estat el motiu principal per venir al país, unes xifres que corroboren l’“efecte atractor” d’aquest esdeveniment, i “sobretot en el mes de juliol”. En aquest sentit, i després d’onze edicions, Torres considera que “ja no podem dir de consolidació, sinó que les xifres es mantenen a un nivell molt positiu”.
Quant al perfil dels espectadors, el dirigent d’Andorra Turisme va destacar que “els espanyols continuen sent el públic més nombrós”, si bé aquest estiu “hem observat un augment d’espectadors de França i d’altres nacionalitats”. I és que, com va recordar, “tenim comptabilitzades més de 50 nacionalitats entre els clients que han comprat al web”.
En relació amb l’ocupació diària, i malgrat que el cap de setmana –divendres i dissabte– s’han mantingut com els dies amb més públic, Torres va destacar la bona afluència que hi ha hagut també entre setmana, especialment els dimarts i els dijous. De fet, durant aquests dos dies “hi ha hagut un increment respecte a l’any passat”, va puntualitzar.
Respecte a les enquestes de satisfacció, en espera d’analitzar també les de la darrera setmana, indiquen que la valoració global de l’espectacle és del 8,2 sobre 10. Entre els aspectes que reben una millor nota hi ha la posada en escena, la decoració de l’escenari, la qualitat dels números i l’atenció rebuda per part del personal, entre d’altres.
Pel que fa al canvi en la política de preus, diferenciant el cost de l’entrada en funció de la zona de la localitat i del dia de la representació, Torres va explicar que “ha funcionat molt bé, ja que les entrades que havíem considerat com a prèmium o com a preferent són aquelles que més ràpidament s’han esgotat”.
El dirigent d’Andorra Turisme va recordar, però, que les entrades prèmium, les de millor visibilitat amb marxandatge exclusiu i l’accés al recinte sense cues, representaven únicament el 3% del total, mentre que les preferents eren el 6% o 7%, i va destacar que en ser les més buscades van ser també les primeres a acabar-se. I és que, en el cas de les prèmium, pràcticament es va assolir “el 100% de l’aforament en gairebé totes les funcions”, xifra similar en les preferents.