La divisió Europea del International Council of Shopping Centers (ICSC) ha escollit Illa Carlemany com un dels finalistes dels guardons European Shopping Center Awards 2012, en la categoria de centre comercial de dimensions petites.

Illa Carlemany competirà amb el Schlosshoefe-Oldenburg situat a la ciutat d’Oldenburg (Alemanya) i el Shopping center Vleuterweide instal·lat a Utrecht (Països Baixos). Un total de setze centres completen la llista de finalistes, representant onze països del continent europeu, incloent-hi per primera vegada el Principat d’Andorra. Quatre dels aspirants es troben a Alemanya i tres a Turquia. La resta de països representats són Països Baixos, Portugal, Bèlgica, Àustria, República Txeca, França, Suècia i Noruega. Els organitzadors destaquen, com a dada rellevant, que per primera vegada en els darrers deu anys, no hi ha entre els finalistes cap centre comercial del Regne Unit.
Cada any, l’ICSC premia els millors equipaments comercials o d’entreteniment del continent. Als European Shopping Center Awards de 2012, on hi han participat entre 32 i 35 centres comercials, hi aspiren projectes inaugurats o reformats entre l'1 de juliol de 2009 i el 30 de juny de 2011. Els premis contemplen quatre categories: tres per a centres nous (petits fins a 20.000 metres quadrats, mitjans entre 20.000 i 40.000 metres quadrats, i grans per a més de 40.000 metres quadrats) i una més per a espais rehabilitats o ampliats.
Els premiats per a l’edició 2012 es donaran a conèixer en la 37a Conferència de l’ICSC que se celebrarà a Berlín el proper mes d’abril. El 13 de març el jurat internacional de l'ICSC visitarà Illa Carlemany per valorar la candidatura. Però abans, el 2 de març, haurà estat al centre comercial Le Millenaire a França i el 14 de març al Forum Sintra a Portugal. Els centres guanyadors de cada categoria representaran Europa en la competició a nivell mundial ICSC VIVA Best-of-the Best Awards que se celebrarà durant el maig de 2013.