Els comerciants del Pas de la Casa estan ultimant els darrers detalls del mercat de les oportunitats, que tindrà lloc el 4, 5 i 6 de juliol. La previsió és destinar uns 40.000 euros a l’organització d’aquest esdeveniment, una part dels quals provindrà de la subvenció que atorguin als empresaris el Comú d’Encamp i Andorra Turisme.
Segons va explicar el president d’Iniciativa Publicitària, Jean-Jacques Carrié, es tornarà a convertir el centre del nucli en zona per a vianants, mentre que s’espera que tots els comerços del poble hi participin. També s’ha dissenyat un programa d’animacions per als infants, que es realitzaran pels carrers del nucli, i s’ha destinat un espai per emplaçar-hi uns  inflables. Així mateix, els comerciants de la resta del Principat que es desplacin al Pas de la Casa per vendre productes artesanals o tradicionals es podran ubicar en una zona reservada al costat de la plaça de l’Església i al carrer Catalunya, davant de les taquilles de l’estació d’esquí. En l’edició de l’any passat ja hi van participar aquest tipus de parades i ara l’objectiu és potenciar-ho per demostrar que tot el poble està mobilitzat i tots els carrers, ocupats.
Així mateix, en relació amb els descomptes, Carrié va explicar que cada comerç aplicarà el percentatge que desitgi. L’única condició és que es posin a la venda productes d’almenys una o dues col·leccions anteriors ja que no es tracta de rebaixes. Això ha de permetre als establiments eliminar tots els estocs antics que tinguin.
El que és clar és que la inversió més elevada que es farà serà per a la comunicació de l’esdeveniment. La intenció és donar a conèixer la cita principalment a França, a l’àrea de Tolosa i Perpinyà i també en ciutats més petites com Carcasona, Limós i Saint-Gaudens, entre d’altres. “Són la nostra clientela”, va dir Carrié. Allà es contractarà espais en pantalles publicitàries, als autobusos, al metro de Tolosa i a la ràdio.

Autocars a la costa
Inpub també treballa perquè  a l’estiu es pugui posar en marxa una iniciativa que ja s’havia plantejat en el passat. Es tracta de contractar un servei d’autocar per organitzar visites d’un dia al Pas des de la costa francesa a partir del juliol. La intenció és establir una col·laboració amb alguns càmpings ubicats a la zona perquè ofereixin als clients el viatge a Andorra. El trajecte seria gratuït i l’objectiu és començar oferint un o dos vehicles al dia. El cost que caldria assumir és d’entre 400 i 500 euros per bus al dia. “Es tracta de fer una prova”, va dir Carrié. “Cal veure si els podem omplir i si un cop els visitants es trobin al Pas gasten”, va concloure.