El servei d’Inspecció de Treball va autoritzar 675 contractes de menors el 2017 i en va denegar set. També va aprovar 199 contractes en condicions especials, 194 corresponents a usuaris del programa Agentas de l’Escola Especialitzada Nostra Senyora de Meritxell i cinc del ministeri de Salut (EENSM). Pel que fa als contractes en pràctiques, Inspecció de Treball en va autoritzar 42 i nou contractes d’aprenentatge durant l’any passat.
Aquest tipus de contractes són els que requereixen l’autorització d’aquest servei i s’han de fer segons uns models que facilita la mateixa Inspecció de Treball.
Precisament les consultes relacionades amb menors van ser les més nombroses rebudes per Inspecció de Treball l’any passat. Concretament, 2.350 van ser presencials i 429, telefòniques.