Fins a 25 directius de parapúbliques i responsables de diferents departaments de l’administració pública han participat aquest dilluns en una jornada de treball organitzada per Andorra Digital i Salesforce, referent global en solucions de gestió de la relació amb el ciutadà, per impulsar una nova mirada sobre com ha de ser la relació entre l’administració pública i la ciutadania.
L’objectiu d’aquesta trobada ha estat millorar l’experiència del ciutadà en la seva interacció amb els serveis públics perquè sigui més àgil i personalitzada basada en l’ús intel·ligent de la tecnologia i en una nova cultura de servei públic centrada en les persones ja sigui com a administrat, client o pacient.
Durant la sessió, s’han exposat casos pràctics i estratègies reals que estan implementant administracions d’altres països, amb eines que optimitzen processos interns i permeten oferir respostes més ràpides i alineades amb les necessitats de la ciutadania. També s’ha abordat com la digitalització pot contribuir a una gestió pública més sostenible, transparent i resilient.
Aquest exercici pràctic s’emmarca dins l’estratègia que situa l’administrat, el pacient i el client al centre i que requereix el disseny d’una administració més propera i humana tot personalitzant l’atenció, simplificant l’accés i anticipant-se a les necessitats d’una manera empàtica i àgil, segons informen des d'Andorra Digital.